Közösségi adószámot kell igényelnie annak az általános forgalmi adó alanynak, speciális esetekben a nem általános forgalmi adó alanynak és az egyszerűsített vállalkozói adó alanynak, aki az...
Ajánlott oldalak
2011-04-08 09:47
BDB
Új korszak az álláskeresésben – munka a közösségi oldalakon
Egy friss nemzetközi felmérés tanúsága szerint a magyar munkavállalók csaknem háromnegyede jelen van valamilyen közösségi oldalon. Bár a közösségimédia-használat elsősorban még mindig magáncélú, az emberek egyre többet használják ezeket a felületeket álláskeresésre, a portálokon található információk pedig jelentős mértékben befolyásolhatják annak sikerét.

A Randstad Workmonitor 29 országra kiterjedő kutatásában a közösségimédia-használat és az álláskeresés összefüggéseit vizsgálva arra a megállapításra jutott, hogy a magyar munkavállalók 75 százaléka regisztrált már valamilyen közösségi oldalon, közülük 15 százalék pedig elsődlegesen munkakeresésre is használja ezeket a felületeket. A közösségi portálokon található információkat nem csak a munkavállalók, de a munkáltatók is előszeretettel felhasználják. A felmérésben megkérdezettek többsége például nem jelentkezne egy olyan cég álláshirdetésére, amelyről kedvezőtlen híreket olvasott a közösségi oldalakon.

A felmérésben részt vevők 71 százaléka ugyan tudja, hogy a profilját a munkaadók is megnézhetik, ennek ellenére elsősorban személyes és nem szakmai információkat osztanak meg, adatlapjukat is ennek megfelelően alakítják ki. Ez azonban részben annak a következménye, hogy Magyarországon még sokkal nagyobb az általános portálok látogatottsága, ahol az ismerősökkel való kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. Az iWiW-nek 4,5, a Facebooknak mintegy 2,5 millió regisztrált tagja van, míg a kimondottan szakmai kapcsolatépítést szolgáló LinkedIn-en nagyjából 130 000 magyar munkavállaló regisztrált.

 

Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője szerint azonban az álláskeresésben egyértelműen az utóbbihoz hasonló portáloké a jövő. „Ezek az oldalak kimondottan a korábbi és jelenlegi munkatapasztalatok megosztásáról, nem pedig a személyes tartalmak feltöltéséről szólnak, így a szakmai kapcsolatfelvételre is sokkal több lehetőséget biztosítanak. A Randstad munkaerő-közvetítéssel foglalkozó munkatársai is jelen vannak a közösségi oldalakon, és kezdeményezik üzleti csoportok alakulását, a szakmai tudás megosztását. Így olyan tehetségeket fedezhetünk fel, akikhez a hagyományos csatornákon csak nehezen jutnánk el” – mondta a szakember.

A Randstad kutatása szerint világszerte növekszik a közösségi portálok és a munka kapcsolatának jelentősége. Különösen a sok fiatal dolgozóval rendelkező államokban domináns ezeken a csatornákon a munkavállalói szerep. Indiában például a megkérdezettek 60 százaléka a kollégáival is Twitteren tartja a kapcsolatot, és 79 százalékuknak származott már üzleti előnye a közösségi média használatából. „A magyarok számára talán a lengyel adatok a legérdekesebbek, Közép-Európában ők aknázzák ki legjobban a Facebook, a Twitter vagy a LinkedIn lehetőségeit. Lengyelországban például 36 százalék bízik abban, hogy pusztán a közösségi média segítségével is találna állást, de ehhez hozzájárul, hogy a válaszadók 37 százaléka elsősorban munkavállalóként jelenik meg ezeken az oldalakon” – mondta Jankovich Ilona.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Új korszak az álláskeresésben – munka a közösségi oldalakon
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.