Az intézet célja, hogy a középiskolásokkal megismertessék az üzlet és a vállalkozás világát. A diákok tavaly október óta ismerkedhettek a kereslet – kínálat hatásával, a piaci ár kialakulásával, a marketing alapjaival. A tanfolyam során pénzügyi ismereteket is kaphattak, és új vállalkozások indításához kaptak elméleti segédletet.
A tanulók heti két alkalommal járhattak a foglalkozásokra, ahol játékos feladatokon keresztül találkoztak a vállalkozással kapcsolatos témákkal. Ezeket az internet és a média bevonásával dolgozták fel tanulmányaikban. A foglalkozásokon lehetősége nyílt a tanulóknak arra, hogy szakmai interjút készítsenek a helyi vállalkozókkal. A játékos tanulás részét képezte egy szakmai felmérésnek: az intézet a diákok segítségével feldolgozta Salgótarján lakosságának vásárlási, fogyasztói és hitelezési szokásait. A feldolgozott adatokból – a főiskola segítségével – egy tanulmány készül, amely elősegíti a város és a térség gazdasági és társadalmi szereplőinek hatékonyabb tevékenységét.
Rozgonyi József, az Intézet igazgatójának véleménye szerint „A térség gazdasági helyzetének előmozdításához, a munkahelyteremtéshez és az elvándorlás megállításához elengedhetetlen a helyi lakosság vállalkozói kedvének élénkítése, pénzügyi tudatosságának fejlesztése. Ezt a szemléletmódot már a középiskolában kell elkezdeni kialakítani.”
![]() |