A távmunka és az e-munka fogalmát egymást helyettesítve is szokták alkalmazni, az e-munka azonban tágabb értelemben használatos. Az e-munka defiiálásának szükségessége azt a jelenséget ragadja ki,...
Ajánlott oldalak
2011-02-02 10:14
Bálint Brigitta
Szociális bolthálózat: alternatívák stabilitáshoz, fejlődéshez
A Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (MAGOSZ) által létrehozott szociális bolthálózat lehetőséget biztosít a termelőknek és kiskereskedőknek arra, hogy felvegyék a versenyt a multinacionális cégekkel, a külföldről behozott termékekkel szemben, ezzel együtt alternatívát biztosítanak a stabilitáshoz, fejlődéshez.

Az Európai Uniós csatlakozás következtében a hazai termelők jelentős része az olcsóbb és minőségileg kifogásolhatóbb termékekkel szemben nem tudta felvenni a versenyt, elvesztette piacait. A szakértők ezt többek között az agrárágazatra ható kedvezőtlen uniós csatlakozási feltételekkel indokolják, illetve azzal, hogy a magyar feldolgozóipar jelentős része 1990 és 1994 között külföldi tulajdonba került. A helyzetet a 2008-ban egyre inkább előtérbe kerülő értékesítési gondok is mélyítették, mely elsősorban a zöldség-gyümölcs-, illetve a tejágazatot sújtotta. A MAGOSZ éppen ezért alternatívát szeretett volna kínálni a vidéken élőknek és a hazai termelőknek, melynek egyik eleme a vidék népességmegtartó képességének megőrzése, illetve a piacok kiszámíthatósága, mely stabilabbá tenné a gazdálkodást.

 

Az első lépések után megszületett a szociális bolthálózat gondolata is, mely a már működő kiskereskedelmi üzletekben való értékesítést célozta meg olyan magyar, jó minőségű árukkal és direkt szállítási lehetőséggel, mely kiiktatja a felesleges nagykereskedelmi, viszonteladói láncszemeket, folyamatos értékesítési lehetőséget biztosítva a termelőknek. 2009. január 21-én Ferencvárosban az alapötlet kapcsán megnyílt a szociális bolthálózat első üzlete, majd országos szinten több üzlettulajdonos is követte példáját. A szociális boltok száma immár megközelíti a nyolcszázat és jelenleg is több kiskereskedő szeretne élni a csatlakozás lehetőségével. A szociális boltok – bármennyire is meglepő – felveszik a versenyt a multinacionális cégekkel, sok esetben a hipermarketek tőszomszédságában is életképesek tudnak maradni. Az embereknek nem csak a kiszolgálás színvonala és a barátságos légkör fontos, de a termékkínálat és a minőség is, melyekért a tulajdonosok éppúgy garanciát vállalnak, mint az áruk frissességéért.

 

A szociális bolthálózat mellett a Magyar Termék Nonprofit Kft. is a hazai gazdaság érdekeit szolgálva preferálja a Magyarországon előállított termékeket és ezt jelmondatuk is híven tükrözi: „Lemondások nélkül egy kevés odafigyeléssel sokat tehetünk országunkért és azokért, akik magyar munkaerővel itthon állítanak elő termékeket Nekünk.” A MAGOSZ mozgalommal ellentétben tagjai a nagyobb hazai vállalkozások közül kerülnek ki, de mindkét kezdeményezés a magyar gazdaság érdekeit szolgálja.

A szociális boltok listáját ITT találhatják, a Magyar Termék Mozgalommal pedig ITT ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Szociális bolthálózat: alternatívák stabilitáshoz, fejlődéshez
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.