Ha egyéni vagy társas vállalkozóként (bt beltagja, kft ügyvezetője) származik jövedelmünk akkor azt a következő levonások, járulékok terhelik: Levonások a jövedelemből: szja (ld. 4 pont) 8 %...
Ajánlott oldalak
2010-06-28 12:28
Szűcs Ágnes
Sárga-fekete taxik Budapest utcáin?
Több fővárosi taxitársaság fejezte ki nemtetszését azon javaslat ellen, miszerint az egységes összkép kedvéért – a BKV tömegközlekedési eszközeihez hasonlóan a budapesti taxik színe legyen fekete, sárga tetővel.

A javaslat célja, hogy a taxik olyan egységes arculatot kapjanak, amely illeszkedik a fővárosi közösségi közlekedés arculati rendszerébe. A meghatározott, egyöntetű színösszeállítás jól kifejezi, hogy a taxi a főváros közösségi közlekedésének egyik eszköze, valamint azt, hogy aki belül a taxiba, az tudja, hogy egy standard szolgáltatást kap. (A „standard” szolgáltatásnak természetesen nem az autó színe a legfontosabb részlete, de ezzel könnyebben szabályozhatná a hatóság a társaságokat és a magántaxikat is.) A tervek szerint nemsokára minden taxiban ugyanazért az árért ugyanazt a szolgáltatást kapná az utas. A javaslat kibocsátója szerint az egységes színű taxi Európa összes nagyvárosában bevett dolog. Amennyiben elfogadják a javaslatot, akkor az autók elöregedésével, szakaszosan három-öt év alatt kellene kialakulnia a fekete alapszínű, oszlopain és tetején narancssárgával felmatricázott autóparknak. A tervezet szerint a taxis engedélyek kiadásának egyik feltétele lenne az új színösszeállítás használata.

 


A taxitársaságok sokkal fontosabb lépésnek tartanák a fix tarifa bevezetését, a létszámszabályozást és a taxiállomás-hálózat kiépítését, valamint az ellenőrzés kidolgozását, mint azt, hogy a fővárosi taxik egységes fekete-sárga színt kapjanak. Nem is szólva a többmilliós költségvonzatnak a hatásáról, amibe egy-egy autó átfóliázása és matricázása kerülne. (Ugyanis a tervezet nem nevezi meg, hogy kinek kell állnia a költségeket, ezért valószínűsítik, hogy a tulajdonos cégeknek.) A javaslattal ellentétben a taxitársaságok vezetőinek véleménye szerint pont az egységes külső téveszti meg az utasokat. A jelenlegi rendszerben ugyanis az elérő szín, külalak alapján ismeri fel az utas, hogy milyen színvonalra és árra számíthat.

A jelenlegi 5600-5700 db taxi jelentős túlkínálatot jelent a piacon. A szabad taxiknak csak az erre kijelölt helyen lehet csak várakozniuk, amiből viszont csak 1500–1600 található. Ezért lenne sürgősebb feladat a fix tarifa, létszám és a taxiállomások kialakítása, a kiadott engedélyek számának csökkentése, mint az egységes színre való átfestés.

Vitatják továbbá a javaslatot tevő azon állítását is, hogy az európai fővárosokban egységes megjelenésűek lennének a taxik. „Lehet, hogy vannak olyan társaságok, amelyek egyforma színösszeállítású autókkal dolgoznak, de ez nem annyira bevett szokás, hogy nekünk is hozzájuk kéne igazodnunk” - fakadt ki az egyik cég vezetője.

Ma kb. nyolcféle tarifa használata engedélyezett, maximált felső határral. Az ellenőrzések hiánya miatt ezt sokan áthágják, ezért szükséges lenne az egységes tarifa és szabad jelzés bevezetése, a jelenlegi tizennyolcféle szabad jelzés helyett. Nem utolsó sorban az egységesítéssel ki lehetne szűrni a fővárosi engedéllyel nem rendelkező taxisokat.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Sárga-fekete taxik Budapest utcáin?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.