A kormány minden évre jóváhagyja az aktuálisan érvényes minimálbér összegét. A minimálbér a kötelezően fizetett legkisebb munkabér. A teljes munkaidőben foglalkoztatott dolgozók havi bruttó bére...
Ajánlott oldalak
2011-05-13 10:27
Kis Erika
Outsourcing – Kockázatok és mellékhatások
Az erőforrás-kihelyezés, tevékenységkiszervezés (outsourcing) a legtöbb nagyvállalatnál jól bevált módszer. Egyre több KKV is alkalmazza ezt a szolgáltatást, azonban problémákat is felvet, mivel az ügyfelek és a szolgáltatók elvárásai között a legtöbb esetben óriási eltérés mutatkozik. Összegyűjtöttük az érveket és ellenérveket.

Egyre több vállalat bízik meg különböző szakterületekre specializálódott külső szolgáltató cégeket olyan tevékenységekkel, amelyeket nem tekintenek feltétlenül saját alaptevékenységük részének, ekképpen kiszervezik ezeket. Az üzleti tevékenységeknek a költséghatékonyság jegyében történő kiszervezése napjainkban már nem csak a nagyvállalatokra jellemző, egyre több kisebb vállalkozás térhódítása tapasztalható.

A kiszervezett feladatok sorában az első helyen hagyományosan az informatika áll, de "klasszikusnak" nevezhető a könyvelés, a bérszámfejtés, a munkaidő-nyilvántartás és az elszámolás is. Egyre több vállalatnál bízzák külső szolgáltatóra a munkakörelemzést és a HR-tevékenységek nagy részét.

 

Melyek az outsourcing alkalmazásával járó előnyök?

  • Az outsourcing szolgáltatója révén olyan szakértelemhez és technológiákhoz férhet hozzá vállalata, amelyeknek informatikai és telekommunikációs szervezetén belüli megvalósítása nem lenne kifizetődő, illetve elérhető.
  • A szolgáltató cég munkatársai egyszerre számos, különféle sajátosságokkal foglalkozó vállalattal dolgoznak egy időben, ezért a gyakorlati tapasztalatuk is nagyobb, és nagy komplexitású, bonyolult feladatokat is képesek kis időszükséglettel végrehajtani.
  • Egy outsourcing projekt egységesítő, rendteremtő hozadéka egyszerűbb, olcsóbb működtetést eredményez.
  • A kiszervezés előnye a jobb minőség és az alacsonyabb költség mellett(,) abban is megmutatkozhat, hogy a mellékes feladatok kiadása után a megbízó a számára igazán fontos, stratégiai tevékenységre tud fókuszálni.

Milyen buktatói lehetnek a kiszervezésnek?

  • Érdemes odafigyelni a rejtett költségekre! Rengeteg vállalat szembesült olyan pluszkiadással, amelyről eredetileg azt gondolta, hogy benne van a szolgáltatóval kötött szerződésben.  Érdemes odafigyelni a szerződés tartalmára!
  • Az olyan tevékenységek esetében, mint amilyen például a bérszámfejtés, könnyen a szolgáltató "rabjává" lehet válni, hiszen a szolgáltatóváltás komoly problémákkal és hatalmas munkával járhat a cég számára.
  • A külső szolgáltató általában nem ismeri a megbízó üzleti környezetét és nem mindig képes és hajlandó a megbízóval együtt fejlődni.
  • A külső partnereknek, a szolgáltatóknak az ellenőrzése számottevő energiát igényel a vállalati irányítóktól, holott eredetileg éppen arra számítottak, hogy a feladat kihelyezésével jó néhány gondtól megszabadulnak.
  • A tevékenységek kihelyezésénél gyakran a költségek gyors megtérülését, a rövid távú előnyöket nézik a vállalkozók, pedig a haszon nem feltétlenül azonnal jelentkezik.

A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy egy hatékony outsourcing alkalmazásánál különösen sok múlik a megbízók és a külső szolgáltatók közötti megállapodási szerződésen. Ha ez utóbbiak részletesen tartalmazzák a szerződő felek kötelességeit és jogait, akkor nagy valószínűséggel a várakozásoknak megfelelő lesz az együttműködés.

 


Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Outsourcing – Kockázatok és mellékhatások
Hozzászólások száma: 0 db

 
2021 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.