A távmunka és az e-munka fogalmát egymást helyettesítve is szokták alkalmazni, az e-munka azonban tágabb értelemben használatos. Az e-munka defiiálásának szükségessége azt a jelenséget ragadja ki,...
Ajánlott oldalak
2011-01-13 08:20
BDB
Netes vásárlás: igen vagy nem?
Haladjunk a korral és realizáljunk nagyobb bevételt! Sokak szerint a legjobb módja ennek, ha a vállalkozás a világhálón keresztül is elérhető, illetve ha a termékeket online úton is megrendelhetik az érdeklődők. Hogy valóban így van-e? Egy nemrégiben készült kutatás fényt derít az igazságra…

Egyre több és több vállalkozás használja ki a világháló nyújtotta lehetőségeket, melyek között előkelő helyen szerepelnek az úgynevezett webshopok, az online vásárlások lehetősége. Manapság ez már nem csak a nagycégek kiváltsága, a kis- és középvállalkozások is alkalmazzák, bizakodva abban, hogy több bevételt realizálhatnak, nagyobb forgalmat érhetnek el. Egy újonnan történt kutatás azonban arra világított rá, hogy a vevők bizalmatlanok a netes vásárlással kapcsolatban, hazánkban inkább a készpénzzel történő fizetést és a személyes termékvásárlást részesítik előnyben.

 

A KutatóCentrum 2010-es E-Shopping Reportja szerint a magyarok negyven százaléka bizalmatlan az online termékvásárlások alkalmával. Ha a rendelés meg is valósul, szinte mindig átvételkor, készpénzzel fizetik ki annak árát, bankkártyával, utalással félnek fizetni a világhálón.

A termék átvételekor történő készpénzes fizetést a nyilatkozók mintegy 62 százaléka részesíti előnyben. Ugyan a tavalyi felméréshez képest némileg csökkent ez az arány, még mindig a legnépszerűbbnek mondható. Második helyre az átutalással történő fizetés került, de még dobogós helyen szerepel az utánvétellel történő számlarendezés is, melyet a megkérdezettek egyharmada szokott alkalmazni. A bankkártyás fizetés népszerűségi indexe igen alacsony értéket mutat, melynek fő oka a bizalmatlanság. A vásárlók inkább személyesen veszik meg a terméket és készpénzzel fizetnek, minthogy a interneten keresztül bármilyen pénzügyi tranzakciót végezzenek. Ezt az online bankolások tárgykörében végzett felmérés is tanúsítja, a gyakori internetezők mindössze 46 százaléka szokta pénzügyeit a világhálón is intézni, közülük a legaktívabbak a 25-34 éves férfiak.

A szakértők szerint a netes kereskedelem fellendítésében nagy szerepet játszik, ha a vállalkozók alkalmazkodnak a vásárlói igényekhez és ezáltal több fizetési lehetőséget is elérhetővé tesznek potenciális üzletfeleik részére.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Netes vásárlás: igen vagy nem?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.