A működési engedély, telepengedély ügyében a helyi polgármesteri hivatal - általában igazgatási - irodája ad pontos felvilágosítást. A működési engedély kérelmezése 10.000 Ft-ba kerül. A kérelem...
Ajánlott oldalak
2010-01-27 07:00
cat
Nem kötelező a vállalkozói igazolvány!
Internetre került a vállalkozói ügyintézés, és megszűnt a vállalkozói igazolvány kiváltásának kötelező érvénye. Az éles váltást a parlament által elfogadott, egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. Törvény határozta meg. A legtöbb új szabály 2010. január elsejével hatályos.

A személyes ügyintézés egyelőre még lehetséges az okmányirodákban, de ez valószínűleg teljesen meg fog szűnni, és a vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése lesz majd az egyetlen olyan momentum, amit az irodában kell megtenni. Minden más átkerül az internetre. A www.magyarország.hu illetve a www.nyilvantarto.hu oldalon lehet majd elintézni minden felmerülő adatszolgáltatást és bejelentést. Jó hír, hogy ezzel illetékmentessé vált az ügyintézés, és a hosszas sorban állás is elkerülhető. Rossz hír, hogy a rendszer egyelőre lassú: a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara tapasztalatai szerint akár egy hét is eltelhet a vállalkozói bejelentés és a bejegyzés között. A kamara hírei szerint az állami szervek tudnak az új rendszer gyermekbetegségeiről, és dolgoznak javításokon. (2010 második félévére ígérik a bejegyzés átfutásának néhány percre rövidülését.)

Az egyéni vállalkozói igazolvány kiváltása ezután nem lesz kötelező: a továbbiakban csak a vállalkozó kifejezett kérésére ad ki ilyen dokumentumot a hatóság. (Külön igénylés, valamint 10.000 Ft ellenében.) A már meglévő igazolványokat mindenesetre nem vonják vissza: azok a továbbiakban is használhatóak és a bennük szereplő adatok – azok megváltozásáig - alkalmasak lesznek a hiteles igazolására. Az igazolvány ezentúl bármikor kérhető: a vállalkozás indulásakor, és utána is.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Nem kötelező a vállalkozói igazolvány!
Hozzászólások száma: 0 db

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.