A forgalomból árbevételünk származik, ami korántsem azonos a nyereséggel, ugyanis vannak költségeink: pl. rezsi, alvállalkozóknak, beszállítóknak kifizetett beszerzési költség, bérköltség stb. A...
Ajánlott oldalak
2011-02-07 05:31
BDB
Miből adódik a kkv-k versenyhátránya?
A kis- és középvállalkozások versenyhátrányát több tényező összhatása is meghatározza, de hangsúlyos szerepet kap ezek között a digitális marketingük hiánya.

A kis- és közepes vállalatok (kkv) versenyhátránya sokszor abból adódik, hogy nem megfelelő a digitális marketingjük - mondta Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára február 2-án szerdán, Budapesten.

Az államtitkár a „Neten a cégem” internetes rendezvényén fejtette ki álláspontját a kkv-k gazdasági életben betöltött szerepéről, illetve jövőbeni helyzetéről. A kormány legfontosabb célkitűzéseként említette a munkahelyek számának növelését, melyben fontos szerep jut a kis- és középvállalkozásoknak, kiket arra biztat, jelenjenek meg a világhálón, hiszen ez nagy versenyelőnyt eredményezhet. Nyitrai Zsolt azt is kifejtette, hogy a 2010-2014-re vonatkozó digitális cselekvési terv kulcsszava a versenyképesség, melynek végrehajtása során nem csak az állampolgárok esélyegyenlőségét és jólétét növelik, de a vállalkozások innovációs képességét is, továbbá a bürokrácia szempontjából egyszerűbb működési rendszert hoznak létre.

 

A „Neten a cégem” akciót elindító Budapest Bankról, a Google Magyarországról és a HonlapABC-ről elismerően nyilatkozott az államtitkár, kiemelve azt,hogy a támogatók „nem halat, hanem hálót adnak” a vállalkozásoknak, mely az internet irányába tereli azokat.

A szervezők várakozásai szerint még idén 25.000 vállalkozásnak sikerül utat nyitni a világháló irányába, többek között azzal, hogy igénybe veszi a programban meghirdetett szolgáltatásokat. Az akcióra jelentkezőknek ingyen készítenek honlapot, nyújtanak részben ingyenes pénzügyi tanácsokat, kedvezményes banki szolgáltatást, illetve díjmentesen biztosítanak internetes hirdetési lehetőséget.

A sajtótájékoztatón az Ipsos kutatását is ismertették, melyből fény derült arra, hogy a kkv-k több mint fele semmilyen online megjelenési formával nem él, közülük kétharmad pedig még csak nem is gondolkodott el a világhálóra kerülésen. Ezek a cégek az internetes megjelenésre fordítható pénzügyi keret hiányát hozták fel indokként, véleményük szerint ez nem járna számukra gazdasági előnnyel.

Az interneten megjelenő kkv-k mintegy 72 százaléka csak bemutatkozásra használja honlapját és mindössze 22 százalékuk értékesít a világhálón. Az eseményen az is kiderült, hogy a neten való megjelenés igen fontos lenne a vállalkozások számára, hiszen a magyar lakosság 62 százaléka rendszeresen internetezik, átlagosan heti 15 órában.

Azok a vállalkozások, melyek ki szeretnék használni a világháló kínálta lehetőségeket, ITT csatlakozhatnak a „Neten a cégem” akcióhoz.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Miből adódik a kkv-k versenyhátránya?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.