Ha egyéni vagy társas vállalkozóként (bt beltagja, kft ügyvezetője) származik jövedelmünk akkor azt a következő levonások, járulékok terhelik: Levonások a jövedelemből: szja (ld. 4 pont) 8 %...
Ajánlott oldalak
2010-09-20 10:42
RogÁ
Mi kell a sikerhez? Minden, amit egy kisvállalkozásnak tudni kell!
A munkahelyek megszűnésével, a tömeges elbocsátások miatt egyre többen választják önszántukból vagy kényszerűségből a vállalkozóvá válást, ugyanakkor többnyire kevés ismeretük van arról, hogy egy cég létrehozásához, működtetéséhez és a versenyképességhez milyen ismeretekre és feltételekre van szükség.

Leggyakrabban a szakmunkát végzők döntenek úgy, hogy saját vállalkozásba kezdenek, többnyire az alapján, hogy alkalmazottként látták, szakmájukkal milyen jól lehet keresni. Összehasonlították a cég bevételét és a saját fizetésüket, a különbség alapján pedig úgy vélték, hogy ezt a pénzt ők is megkereshetnék. Az elhatározás és az ezt követő cégalapítás után jönnek rá csak fokozatosan, hogy ez valójában mennyi költséggel és mennyi plusz ismerettel jár. A vállalkozásindítás mindig nehéz feladat, akár rendelkeznek már üzleti tapasztalattal, akár nem.

Ha az embernek nincs egy kis spórolt pénze vagy biztos mellékkeresete, akkor erősen megfontolandó, hogy vállalkozásra adja a fejét, mert a járulékokat akkor is fizetni kell, ha nincs bevétel. Egy kezdő vállalkozásnál előfordulhat, hogy akár fél – egy évig sem sikerül kitermelni azt a jövedelemmennyiséget, ami fedezné az alapvető költségeket.

Soha semmilyen marketingstratégia nem teszi fel azt a kérdést: szereti-e őszintén a vállalkozást, amit indítani szándékozik? Ha igen, akkor képes lesz mindent megtenni érte, élvezni fogja munkája minden percét, anélkül, hogy ez megterhelő lenne.

Vállalkozás indítása előtt kötelező a piackutatás

A vállalkozás indításakor elemezni kell azt a környezetet, földrajzi helyet, amelyben vállalkozása működik vagy működni fog, a piaci információk birtokában sokkal nagyobb az esélye a sikeres működésnek.

A piaci információk azok az adatok, amelyeket a piaccal kapcsolatos döntések meghozatalához használunk. A mai gyorsan változó körülmények között sokszor a legkisebb hibák is kudarchoz vezethetnek. A piac megfelelő ismerete, a jó információ ezzel csökkenti a minden döntésben jelen lévő kockázatot és növeli a siker esélyét. A piackutatás a piaci információk összegyűjtésének, feljegyzésének és elemzésének folyamata, amely előkészíti a marketingdöntéseket. Piaci információk elsődleges és másodlagos forrásokból szerezhetők be.

Az üzleti terv fontossága

Az üzleti terv a vállalkozás jövőbeni elképzeléseit foglalja össze. A pénzügyi tervezés a magyarországi kiszámíthatatlan, állandóan változó törvények, rendeletek változása miatt nehéz, szinte ismeretlen, és tanítani sem tanítják. Sokan az induló vállalkozás első napjaiban döbbennek rá, hogy milyen sok költséggel is jár egy üzlet. És ilyenkor az még csak a kisebbik gond, ha csak a saját pénzünk megy rá, mert ha hitelt is veszünk fel, az beláthatatlan következményekkel járhat.

A vállalkozásindítás nehéz feladat, akár van már üzleti tapasztalat, akár nincs. Milyen üzlet lenne megfelelő, milyen szolgáltatásra van kereslet, mit vásárolnának szívesen?

Hogyan jut el az emberekhez a vállalkozás, hogyan kell reklámozni, hirdetni?

A cégalapítás adminisztrációs buktatóin küszködve azonban már lépésenként végig kell gondolni, miből is fog állni az üzleti terv, milyen marketingstratégia az, amellyel sikeresen betörhet a piacra.

A vállalkozónak nincs főnöke – és ez néha nagyon nagy baj tud lenni. Nincs felette kontroll, senki sem mondja meg neki, ha valami meggondolatlanságot csinál. A vállalkozás indításához, amint ezt nagyon sokan elmondták, három ember kell:
a vállalkozó, aki kitalálja és ötleteket ad, a „menedzser”, aki megszervezi és rendet tart a cégen belül, és a szakember, aki az egészet megcsinálja.

A sikeres vállalkozás titka, hogy pontosan tudható, kik lesznek a termék vagy szolgáltatás vevői, őket a reklám el is éri, és vásárlóinkká is válnak. Sok kezdő vállalkozó ott követi el a hibát, hogy saját magából indul ki, pedig lehetséges, hogy a vevője teljesen máshogy gondolkodik, vagy még azt sem ismeri fel, hogy problémájára az adott termék vagy szolgáltatás megoldás lehet.
A sikeres üzlet jellemzői: jól leírt vevőkör, akiket elér a reklám. A sikeres vállalkozás titka, hogy pontosan tudható, kik lesznek a termék vagy szolgáltatás vevői, őket a reklám el is éri, és vásárlókká is válnak. A vevők csoportját előre meghatározni még talán egyszerűbb dolog, mint az ő fejükkel gondolkodni. Minél jobban körül tudják írni a potenciális vásárló jellemzőit, szokásait, viselkedését, annál könnyebben el tudják képzelni, szüksége van-e az adott termékre.

Üzletfejlesztési tippek

Ha az üzlet jól megy és nyereséges a vállalkozás, akkor sem árt időnként egy felülvizsgálat. A jelenlegi sikeres termék, szolgáltatás a következő években mennyire lesz keresett? Szükség lesz-e még rá? Valószínűleg egy idő után a vevők, megrendelők, fogyasztók kipróbálják a konkurencia termékeit is, ezért a frissen indult vállalkozásnak mindig újat és újat kell termelni, adni.

* A sikeres vállalkozó stratégiája gerillastratégia. Ha változnak a körülmények, azonnal igazodik hozzá és új, más irányba fordul, akár az eladások alakulásánál, vevőkör növekedésénél vagy csökkenésénél.
* A vállalkozás nagyban függ az üzleti és személyes kapcsolatrendszertől. Nagyon fontos az ismeretségi kör kivetítése.  Erre kitűnő lehetőségek a szakmai szervezetek, szabadidős klubok, amelyek egyaránt eredményezhetnek jó üzleti kapcsolatokat. Egyben ez a kisvállalkozások egyik legfontosabb feladata: a sok kicsi együtt sokkal erősebb, együtt könnyebben elérhető az áhított siker.
* A marketingnek még mindig nem adnak kellő hangsúlyt a kisvállalkozások. Érdemes nyitott szemmel járni és kísérletezni! Az áruházláncok éppúgy adhatnak jó ötletet, mint esetleg egy másik kisvállalkozó, akivel egy szakmai konferencián találkoztak össze. A marketinghez tartozik az arculattervezés, logó; egy jól kiválasztott szín és betűtípus visszaköszön a névjegyről, a honlapról és minden nyomtatott anyagról. Nem véletlen, hogy egy jól bejáratott márkanév legalább annyit ért, mint maga az egész vállalkozás.

Kisvállalkozások marketingtervéhez segítség, letölthető anyagok ITT találhatók.

A számítógép megjelenésével, az internet széleskörben való elterjedésével minden üzlet megismerése és elérhetősége közelibbé vált. Egy kattintás, és máris tudomást szerezhet mindenki távoli helyek termékeiről és vállalkozásairól. Ma már egyetlen egy cég sem lehet meg honlap nélkül. Az esztétikai és érthetőségi szempontokon túl az sem mindegy, hogy épül fel a weboldal.

Az internetet ugyanis folyamatosan pásztázzák a keresőrobotok, vagyis egyszerűen szólva számítógépek, és amit tudnak, leolvasnak egy oldalról. Ha viszont egy honlap nem felel meg rendszerüknek, vagyis nem keresőbarát, azt nem veszik be.

Csak azok a weboldalak tudnak eladni, amelyeket a látogatók megtalálnak, végigolvasnak, az oldal áttekinthető és könnyű eligazodást biztosít.

Ahol segítséget nyújtanak

A vállalkozásfejlesztési alapítványoknál szívesen nyújtanak segítséget induló és már működő vállalkozásoknak is, ahol többek között finanszírozási lehetőségekről (hitelek, pályázatok) is hasznos információkat kaphatunk.

- Életpálya Alapítvány / fiataloknak
- Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány
- Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány
 
 

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Mi kell a sikerhez? Minden, amit egy kisvállalkozásnak tudni kell!
Hozzászólások száma: 1 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.