Közösségi adószámot kell igényelnie annak az általános forgalmi adó alanynak, speciális esetekben a nem általános forgalmi adó alanynak és az egyszerűsített vállalkozói adó alanynak, aki az...
Ajánlott oldalak
2010-09-02 11:43
BDB
Mennyi az annyi? – avagy az új fogyasztói trendünk
A válság jelentősen átírta a fogyasztói szokásokat, ami természetesen kihatással van a vállalkozásokra is. A magas fogyasztói bizalom és a lakosság növekvő inflációs várakozásai ellenére a napi fogyasztási cikkek piaca visszaesett – hangzott el többek között ez is a GfK Hungária Piackutató Intézet múlt heti sajtóbeszélgetésén. Az élénkülésre és a rendes kerékvágás visszaállására leghamarabb 2011-ben van esély, addig marad a nadrágszíj szorosabbra húzása.

A válság hatására új fogyasztói trend alakult ki, ami kihatással van a kereskedelemre, a kis- és középvállalkozói szektorra, és a gazdaság egészére is. Az emberek sokkal több időt töltenek otthon, háttérbe szorul az étteremlátogatás, a szórakozás. Ez abban is megmutatkozik, hogy az otthon használatos hajfestékek forgalma jelentősen megnőtt, a fagyasztott pizzákéhoz hasonlóan. A hölgyek nem fodrásznál, inkább házilag festik be a hajukat és inkább otthon főznek, mirelit alapanyagokat használnak.

A sajnálatosabb tény az, hogy a fenti termékeken kívül az alkoholos italok és a dohánytermékek forgalma is növekedett, még a borsos ár ellenére is. A házi kedvencek nagy örömére rájuk is több pénz jut a malacperselyből. Hogy ennek mi az oka? A GfK kutatói szerint a magyarázat egyszerű: „ha már nincs pénzünk a magunk kényeztetésére, legalább a házi kisállatokat kényeztetjük.”


Drámai csökkenést könyvelhetnek el a ruhaipari kereskedők is, hiszen mintegy 10 százalékkal csökkent a lakosság ilyen irányú kiadása. A fogyasztók az olcsóbb termékeket részesítik előnyben, még annak ellenére is, hogy pénzükért esetleg silányabb minőséget kapnak.

Az új fogyasztói trendből a kisboltok profitáltak a legtöbbet, növelni tudták piaci részesedésüket, de a hipermarketek és diszkontok sem jártak rosszul a megváltozott szokásokkal. Veszteséget leginkább a szupermarketek könyvelhetnek el, melyek növekedési trendje zuhanásba kezdett.

Kozák Ákos, a GfK kutatóintézet igazgatója szerint a megváltozott fogyasztási szokások valószínűleg akkor sem térnek vissza a költségvetési kiigazítások előtti, azaz a 2006-os állapotra, ha a reáljövedelem nő.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Mennyi az annyi? – avagy az új fogyasztói trendünk
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.