Egy üzlet átvételét lehetőleg ne a működtető cég megvásárlásával, hanem csak a tevékenység átvételével oldjuk meg. Úgy nincs kockázat az előző cég esetleges tartozásai, megvásárláskor fel nem...
Ajánlott oldalak
2010-10-04 07:50
Szűcs Ágnes
Mélyponton a textilipar
A magyar ruházati piac szakértői szerint a tavalyi év volt a mélypont. Annak ellenére, hogy az idén már növekedésre számítottak a kereskedők, összességében mégis hat százalékkal kisebb forgalmat realizáltak 2010. első félévében, mint egy évvel korábban – áll a GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmányában.

A várakozásokkal ellentétben azonban a ruházati kereskedők összességében 6 százalékkal kevesebb forgalmat realizáltak 2010 első félévében, mint egy évvel korábban – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.

A kutatóintézet FashionScope tanulmányából kiderül, hogy a vásárlási szokások vizsgálata során egyértelmű, a recesszió még nem ért véget: a magyar háztartások a rendelkezésre álló jövedelmükből kevesebbet költenek utazásra, ruházkodásra, oktatásra és kultúrára is.

Annak ellenére, hogy a makrogazdasági mutatók és a lakosság várakozásai javultak az idei első félévben, a fogyasztás növekedése eddig még nem érzékelhető a ruházati piacon. A 2007-2008-as évek kiemelkedő forgalma a közeljövőben lassan vagy egyáltalán nem fog visszaállni. A kiskereskedelem és a fogyasztás valós növekedése a várakozások szerint 2011-re tehető.

 

A többek között nagymértékben csökkenő vásárlóerő miatt 2009-ben a vásárlók éves átlagban mintegy 8 százalékkal kevesebbet költöttek ruházkodásra Magyarországon, mint egy évvel korábban, amikor is az első félév árbevétele 164 milliárd forint volt.

A visszaesés az év első felében több mint 10, a második felében pedig kevesebb, mint 5 százalékot tett ki – derül ki a kutatás legfrissebb eredményeiből. Ekora mértékű visszaesés Európában csak Spanyolországban következett be, míg a szomszédos Ausztriában 3 százalékkal esett vissza, Csehországban pedig valamivel több, mint 4 százalékkal zsugorodott a piac.

Míg a nagyobb nyugat-európai országokban ennél is kisebb volt a visszaesés. Kivételt képeznek a skandináv országok: ebben a régióban nőtt a ruházati piac nagysága.
Magyarországon az idei év első felében további, több mint 6 százalékos visszaesés történt, így a piac nagysága 135 milliárdra zsugorodott féléves szinten a 2009-es 144 milliárd forinthoz képest.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Mélyponton a textilipar
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.