Ha egyéni vagy társas vállalkozóként (bt beltagja, kft ügyvezetője) származik jövedelmünk akkor azt a következő levonások, járulékok terhelik: Levonások a jövedelemből: szja (ld. 4 pont) 8 %...
Ajánlott oldalak
2010-11-17 08:30
rogÁ
Meggondoltabb vásárlóerő a fogyasztási cikkek piacán
A GFK Hungária Piackutató Intézet által 2000 háztartásban végzett felmérés eredménye szerint a napi fogyasztási cikkekre ugyanannyit költ az ország lakossága, mint tavaly. Ugyanakkor tovább csökkent a ruházatra, utazásra és a kultúrára kifizetett összeg.

A kutatási eredmény rámutat arra, hogy a napi fogyasztási cikkek piaca annak ellenére stagnál, hogy a háztartások vagyoni helyzete növekszik. Ez a növekedés viszont nem jelenik meg a kiskereskedelem forgalmában, mivel a háztartási költségek megemelkedtek, - hitelek visszafizetése, illetve biztonsági tartalékok képzése stb. miatt. A tartós fogyasztási cikkeknél, valamint a szolgáltatásoknál a mai napig erőteljesen érezhető a kereslet visszaesése.

Tovább folytatódik az élményszerű nagybevásárlások arányának csökkenése, illetve az alkalmanként vásárolt napi fogyasztási cikkek értéke. A vásárlók meggondoltabbak lettek, továbbra is a jobb ár – érték ajánlatot keresik, és nagyobb figyelmet fordítanak az akciós újságok ajánlataira is.

 

Kelendőbbekké váltak a vásárló számára előnyösebb nagyobb kiszerelésű termék összecsomagolások, erősödött a promóciós aktivitása is.

„Nagyobb szerepet kap a kínálati oldalról szóló információ, hiszen a jól tájékozottság anyagi előnyt jelenthet, ezáltal jelentősen nagyobb figyelem fordul az akciós újságok felé." – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

A válság idején tapasztalt kimagaslóan erős promóciós aktivitás mérséklődött az idei évben, így 2010 első nyolc hónapjában – 2008 azonos időszakához hasonlóan – a háztartások által megvásárolt élelmiszerek és háztartási vegyi áru értékének 28 százaléka származott promóciós vásárlásból. A kereskedők számára továbbra is többletfeladatot jelent a vásárlások ösztönzése. A hűségkártya programok elindítása követeztében jelentősen növekedett a hűségkártyákkal történő vásárlások értékének aránya.

A nemzetközi példák is jól jelzik, hogy az emberek készek többet fizetni a jó minőségért, fontos azonban, hogy a prémium ajánlatok megfelelően legyenek megfogalmazva, kihangsúlyozva a termék által nyújtott előnyöket. Az erős minőségi márkák biztonságot nyújtanak és gyakran státuszszimbólumok is egyben.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Meggondoltabb vásárlóerő a fogyasztási cikkek piacán
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.