A hitelintézetek min. 1 éves pozitív eredmény után szoktak működő vállalkozóknak hitelt adni, vagyis újonnan alapított cégeknek nem adnak hitelt, hiszen elég nagy a kockázatuk. Jelzáloghitelt...
Ajánlott oldalak
2011-01-19 09:38
BDB
Megdöbbentő tények a kkv-k karácsonyi forgalmáról
Az előző évekhez képest a kisvállalatok 2010-es karácsonyi forgalmát stagnálás jellemezte, de egy frissen készült felmérés adatai még ennek ellenére is megdöbbentő tényekkel szolgálnak.

Stagnálás jellemezte a kisvállalatok 2010. évi karácsonyi forgalmát az előző évekhez képest. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k  karácsonyi forgalma  – derült ki abból a 2500 fő részvételével végzett online felmérésből, melyet a Marketing Commando január első hetében végzett.

 

A felmérésben részt vevő vállalkozások 37 százaléka nagyobb bevételre tett szert 2010 karácsonyi időszakában, míg 24 százalékuknak kevesebb került a kasszájába, mint egy évvel korábban. Megdöbbentő tényként tapasztalható, hogy az elmúlt évhez képest szinte megduplázódott, 22 százalékról 39 százalékra nőtt azon cégeknek a száma, melyeknek forgalma az ünnepek ellenére sem változott.

Az adatok a marketingtevékenységek függvényében is jelentős eltérést mutatnak, hiszen a marketingmunkát végző vállalkozások 57 százaléka nagyobb forgalmat tudott lebonyolítani és mindössze 22 százalékuk tartotta a 2010-es szintet. A nem, vagy kevesebbet marketingező cégek 25 százalékának csökkent a forgalma, 44 százalékuk stagnált és csak 34 százalék forgalma nőtt valamelyest az egy évvel korábbi adatokhoz képest – derült ki a kutatásból.

 

„Az ínséges időkben a marketing a túlélést jelenti. A kiesett forgalmat, az elvesztett vevőket pótolni kell, vagy akár új piacokat kell keresni és terméket fejleszteni! Ennek érdekében növelni kell a marketing intenzitását, többet kell kommunikálni a vevőkkel" – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója. A szakértő szerint „a kisvállalatok a válságban elsők között a marketingköltséget csökkentik, jóllehet ez olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna: ideig-óráig lehet, de ha huzamosan visszafogjuk a reklámtevékenységeket, akkor kiszárad a "vevőforrás".

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Megdöbbentő tények a kkv-k karácsonyi forgalmáról
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.