Egyéni vállalkozónak akkor kötelező vállalkozói bankszámlát nyitni, ha áfa fizetésre kötelezett. Vagyis alanya az áfának, áfa-köteles tevékenységet végez, az adószámának a 9. számjegye 2-es. A...
Ajánlott oldalak
2010-09-23 07:58
Szűcs Ágnes
Közúti kontra vasúti fuvarozás
A kamionforgalomból eredő haszon eltörpül azon károk mellett, amelyeket okoz (baleset, közúti rongálás, stb.). A közúti fuvarozás egységnyi teljesítményre vetítve tízszer annyi energiát és hatszor annyi területet igényel, mint a vasúti. Arról nem is beszélve, hogy a kamionforgalom sok százszor annyi személyi sérüléssel járó balesetet okoz, mint a vasúti közlekedés.

A Levegő Munkacsoport szerint óriási tartalékok vannak a vasúti áruszállításban, amivel visszaszorítható lenne a kamionforgalom a gazdaság teljesítményének visszafogása nélkül.

A civilszervezet „Az áruszállítás közútról vasútra történő átterelésének lehetőségei Magyarországon” című tanulmányában leírja, hogy számos olyan áru létezik - például egyes mezőgazdasági termékek, építőanyagok -, amelyek szállításának vasútra terelése rövid idő alatt megoldható. A vasúti teherszállításban óriási tartalékok vannak, amit feltárva a kamionforgalom jelentősen visszaszorítható.

A New York-i székhelyű Közlekedés- és Fejlesztéspolitikai Intézet megbízásából készített tanulmány rámutat továbbá arra is, hogy jelentős kihasználatlan lehetőséget rejt a kamionok vasúton történő szállítása, a Ro-La forgalom.

 

Számításuk szerint ily módon egy-két éven belül az éves szállítási teljesítményből viszonylag kis költséggel mintegy évi 6 millió tonna árut lehetne a közútról átterelni vasútra. Bár ez a közúton szállított árutömegnek mindössze 2,5 százaléka, tonnakilométerben mérve - vagyis a megtett távolsággal is számolva - jóval többet jelent, mivel a vasúti szállítás általában nagyobb távolságokra történik, mint a közúti. A tanulmány megállapítása szerint fizikailag sincs akadálya annak, hogy akár évi 30 millió tonna áru átkerüljön közútról vasútra, ez tömegében 12 százaléka, a tonnakilométerben mért teljesítményben viszont már 25-30 százaléka az éves közúti teherszállítási teljesítménynek.

A Levegő Munkacsoport szerint elengedhetetlen, hogy a kormányzat kialakítsa a fenntartható közlekedés modelljét és egy intézkedési tervet készítsen a megvalósítására. Ennek része lehet a versenyfeltételek fokozatos kiegyenlítése, beleértve a közúti fuvarozásnak biztosított egyoldalú kedvezmények felszámolását.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Közúti kontra vasúti fuvarozás
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.