A kisgyerekes szülők közvetlenül érzékelik a gyermekgondozással foglalkozó intézmények kapacitáshiányát, vélhetőleg ezért gondolkodnak egyre többen ilyen jellegű vállalkozás indításában....
Ajánlott oldalak
2010-09-30 07:25
BDB
Kockázatos partnerek tömegével – dobogós helyen vagyunk!
Egy hitelbiztosító intézet felmérése szerint a magyar vállalkozások több mint fele kockázatos üzleti partnernek minősül. A régiós átlagnál a magyarországi adatok tartósan magasabbnak bizonyulnak. Bár a rangsort nem hazánk vezeti, örömre nincs ok. A tendencia tovább romlik...

Az elmúlt években folyamatosan növekedett azoknak a közép-kelet-európai cégeknek a száma, amelyek üzleti szempontból kockázatosabb minősítést kaptak a hitelbiztosítóktól – nyilatkozta Bagyura András, a Coface Hungary kereskedelmi vezetője a tozsdeforum.hu oldalon.

A hazai cégek több mint ötven százaléka jelentősen vagy közepes mértékben, de kockázatos üzleti partnernek számít - áll a Coface hitelbiztosító felmérésében. A hazai kockázatos vállalatok aránya 2009-hez viszonyítva ugyan 50,33 százalékról 51,53-ra változott, mégsem Magyarország vezeti a régiók szerinti listát, Románia és Szlovákia után következünk. A tendencia az elmúlt egy évben tovább súlyosbodott, az említett országok (hazánkat is beleértve) vállalkozásainak megítélése jelentősen romlott a piacon.

 

A Coface közleményében tudatta, hogy összességében a közép-kelet európai kockázatos cégek aránya túlnyomórészt nem változott, csak néhány ország esetében tapasztaltak pozitív irányú elmozdulást. A szállítói hitelezés szempontjából nem csak az idei, de a jövő év is jelentős rizikófaktorral rendelkezik.

A hitelbiztosító intézet a közép-kelet-európai országok vállalkozásainak átlagosan 48,42 százalékát minősítette közepesen vagy fokozottabban kockázatosnak. A tavalyi év azonos időszakában mért adatok szerint ez 48,86 százalék volt. Az előrelépés kulcsa az egymás közötti gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzése, hiszen a felmért országok egymás potenciális kereskedelmi partnerei, ezzel a megítélésbeli különbségeket el tudnák simítani.

Bagyura András véleménye szerint a felmérés adatai rendkívül fontosak a magyar vállalkozásoknak, hiszen a hazai fogyasztás visszaesett, viszont értékesítési volumenüket ennek ellenére szinten kell tartani, új piacokat kell találni. Ezekre a potenciális piacokra pedig a környező, szomszédos országokban a legegyszerűbb rálelni.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Kockázatos partnerek tömegével – dobogós helyen vagyunk!
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.