A TGYÁS és a GYED mellett nem lehet munkát vállalni, különben megszűnik a jogosultság. Vállalkozni sem lehet, ami pontosítva azt jelenti, hogy pl. tulajdonosként, tagként szerepelhet a jogosult a...
Ajánlott oldalak
2010-06-17 07:08
BDB
Kiszolgáltatott kkv-k
Egy kis- és középvállalkozásokat érintő energiapiaci felmérés kapcsán több - 10 főnél kisebb - létszámmal működő céget is megkérdeztek, hogy tervezik-e áram vagy gázszolgáltatójuk lecserélését. A felmérés azért is kiemelt jelentőségű, mert az energiaköltség igen nagy tétel minden cég életében, viszont a szolgáltatóváltásról kevés az információ. Egy év alatt a vállalkozások felét semmilyen ajánlattal nem keresték meg.

A BellResearch kutatócég és a MentorPartner tanácsadócég a 10 főnél kisebb létszámmal működő vállalkozásokat vette célba felmérésében, ugyanis ez az egyetlen kategória, amivel az energiaszolgáltatók külön nem foglalkoznak annak ellenére, hogy több mint 44 ezer ilyen céget tartanak nyilván.

A 900 megkérdezett vállalkozás szerint a legfontosabb motiváló tényező egy szolgáltatóváltáshoz az ár. Havi 10 ezer forintos megtakarításért már bárki hajlandó lenne váltani.  Az elszámolásban és fizetési határidőben való rugalmasság és a jelenlegi szolgáltatóval való elégedettség is fontos szempontok között szerepelt.

A kutatásában az is jelentőséggel bírt, hogy vajon a vállalkozások mennyire felkészültek egy gáz vagy áramszolgáltató lecserélésére. A nyilatkozatok és a tetemes energiaszámla ellenére sokan vannak, akik egyáltalán nem tájékozottak e téren. Bár a megkérdezettek ötven százaléka tájékozottnak véli magát az energiafelhasználás terén, de az éves fogyasztásukat érintő kontrollkérdésre mégis igen kevesen tudtak kielégítő választ adni. Valószínűleg ennek a következménye az is, hogy közülük elenyésző számban kerestek meg energiaszolgáltatókat konkrét ajánlatkérés céljából.

A kérdésekre adott válaszokból tisztán kitűnik a tájékozatlanság és az információ áramlás gyengesége, ami azt a kérdést is felveti, hogy vajon a szolgáltatók érdekeltek e abban, hogy minél precízebb és pontosabb felvilágosítást adjanak. A dolog kétélű, hiszen az alapos tájékoztatás növelheti is a váltási szándékot, de új ügyfeleket is vonzhat. Az energiaszolgáltatók úgy tűnik ebben a kérdésben várakozó állásponton vannak, hiszen a megkérdezetteket alig keresték meg konkrét ajánlattal, így mindössze 15 százalékuk cserélte le áramszolgáltatóját, míg mindössze 22 százalékuk döntött új gázszolgáltató mellett. A tájékozatlanság és információhiány fontos indoka a váltási kedv gyengeségének, de az is szerepet játszhat ebben, hogy a cégek elégedettek jelenlegi szolgáltatójukkal és lojalitásuk miatt nem kezdeményeznek ajánlatkérést.
A kérdéscsoportokon belül külön kitértek az elégedettség felmérésére is. A szolgáltatóváltással élők közel háromnegyed része úgy érzi jó döntést hozott. Az általános vizsgálat során kiderült, hogy a kiszolgálás minősége és gyorsasága is döntő szerepet játszik az elégedettség kialakulásában. Ezen belül a hibaelhárítás elhúzódását, illetve a számlákon való bonyolult eligazodást említették meg a fogyasztók. Az átláthatóság kérdése is némi bonyodalmat okoz a vállalkozások között, hiszen nehézséget jelent a váltásnál, hogy a különböző szolgáltatásokat nem lehet összehasonlítani, bonyolult, szövevényes a rendszer.  A kutatás ismertetését megcélzó konferencián megemlítésre került az is, hogy az energiaszektornak is szüksége lenne egy olyan rendszerre, mely elősegítené a fogyasztók könnyebb eligazodását pont úgy, mint a bankok esetében a THM mutatók.


És hogy mi a megoldás? Váltsunk vagy ne? Tanácsul csak annyit mondhatnak, hogy mindenképpen több helyről érdemes ajánlatot kérni és a különböző hűségnyilatkozatokkal legyenek a vállalkozások körültekintőek. Nem feltétlenül éri meg az sem, hogy a teljese energiaellátást egy szolgáltató biztosítsa – foglalta össze a konferencián Kaderják Péter a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont igazgatója.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Kiszolgáltatott kkv-k
Hozzászólások száma: 0 db

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.