A vállalkozás alapításakor a vállalkozást alapítóknak áfa-nyilatkozatot kell tenniük. Az adóhatóság ez alapján határozza meg a vállalkozás adószámát. Ha a vállalkozás alanya az áfának, akkor...
Ajánlott oldalak
2010-12-27 05:21
Szűcs Ágnes
Kiskereskedők kontra webáruházak
Az online vásárlás elterjedésével megjelent a hagyományos kiskereskedelmi üzletek és a webáruházak közötti versengés.

Ha a kiskereskedelmi üzletet vagy egy webáruházat működtető tulajdonos sikerrel akarja felvenni a versenyt más üzlettársával, nem árt megismernie néhány vevőtípust.

Egy vásárlási szokást vizsgáló felmérés szerint a kiskereskedelmi és az online üzleteknek  egyaránt fel kell készülni a különböző vásárlói  típusokra, és az alapján kell kialakítani az üzletmenetüket. „Hagyományos kiskereskedők akkor tudnak versenyben maradni, ha az üzlet minden tekintetben ki tudja elégíteni a vásárló habitusából adódó igényét. Ha nem kapja meg a kívánt élményt, könnyebben elfordulhat az online vásárlás felé, hasonlóan a többi uniós országokhoz” - áll a leírásban.

 

A felmérés alapvetően négy vásárlótípust különböztet meg:

I. A határozott, céltudatos, gyors, aki pontosan tudja, mit akar. Szándékától nem tudják eltéríteni különböző akciós, látszólag csábító ajánlattal sem. Előre felkészült árakról, minőségről, választékról. A célszerűség és a gyorsaság vezérli. Ezt a vevőt tudja leginkább elhódítani az online vásárlás.

II. Határozatlan, aki nem tud dönteni. Ide–oda csapódik egyes termékek között. Nehezen tud választani, minden akciót, kedvezményt figyelembe vesz és mérlegel. Az ilyen vevőkből alakul ki a leértékelések törzsközönsége, és ők adják a legtöbb munkát az ügyfélszolgálatnak is, mert gyakran megbánják a „hirtelen ötlettől vezérelt”, elhibázottnak vélt döntésüket.

III. A kényelmes: tipikusan a hagyományos kiskereskedelmi vásárló. Szeret nézelődni, válogatni. Nem ragaszkodik egyik üzlethez sem. Szívesen tölti az időt szemlélődéssel, próbálgatással, kérdezősködéssel, akár több órát is. Ez a típus „vérbeli kereskedőt” kíván, akinek nemcsak szakmája az eladás, hanem azt szívből csinálja.

IV. A türelmetlen: azonnali eredményt kíván. Sorban állás, várakozás helyett azonnal továbbmegy másik üzletbe. Nem érdekli sem a termék, sem az ára, csak a  gyors eredmény. Ez a vevőtípus is könnyebben vált internetes vásárlásra.

A vásárlói szokásokat vizsgáló felmérés készítői szerint egyre inkább kiélesedik a küzdelem a kiskereskedelem és az online vásárlás között. Ebben a versenyben a kiszolgálás minősége a döntő! A kereskedelemnek fel kell ismernie a különböző típusú vevőt, és biztosítani kell számukra az általuk igényelt kívánalmaknak megfelelő eljárást.

Ez jól felkészült szakemberrel, megfelelő ajánlatokkal és megfelelő minőségi árukészlettel érhető el.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Kiskereskedők kontra webáruházak
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.