A Nielsen piackutató vállalat 2010. évi toplistája szerint, melyet a vállalatok saját közlése és becslések alapján állítottak össze, a Tesco, a CBA és a Coop áll az élelmiszer-kereskedelmi láncok 2010-es toplistája élén. Az eredmény az első három helyezett esetében nem változott a 2009-es évhez képest, csakúgy, mint a negyedik helyen végző Spar, az ötödik helyre szorult Reál és a hatodik helyen őket követő Auchan esetében.
![]() |
forrás: index.hu |
Az élelmiszer-kiskereskedelem rugalmasan reagált arra, hogy a fogyasztási és vásárlási szokások kivételesen gyors ütemben változtak meg – állapítja meg a trendekről Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója.
A vállalkozások sikere mögött többcsatornás értékesítési rendszer húzódik meg, ilyen például a Tesco stratégiája, mely úgy bővíti hipermarket-hálózatát, hogy mellette szupermarketeket és expressz üzleteket is nyit.
Az igazgató véleménye szerint a toplista hűen tükrözi azt is, hogy a fogyasztók gyakrabban mennek vásárolni, mint a recesszió előtt, viszont alkalmanként kevesebb pénzt hagynak ott vásárlásaik alkalmával. A vásárlások gyakorisága a lakóhelyhez közeli, hagyományos kis boltokban, pékségekben különösen kimagasló. Bár a korábbi évekhez képest lassabb ütemben, de tovább koncentrálódott a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat.