A GfK Csoport kutatása szerint egy átlagos háztartás az elmúlt évben közel 9 nagykereskedelmi láncban költötte el a rendelkezésére álló pénzmennyiséget, ehhez mérten a kisebb boltokban kevesebb pénzt hagytak ott. A GfK szerint a diszkontláncok piacán az átrendeződés folyamatban van, a napi fogyasztási cikkek értékesítésében pedig a drogériák továbbra is sikeresek.
![]() |
Ugyan a vásárlói hatókör nem emelkedett, de a hipermarketek és kisboltláncok esetében a vásárlási intenzitás némileg növekedett. A 2009-es évi mélypontot követően és ahhoz mérten 2010-ben nominálértékben 1,4 százalékkal nőtt a háztartások élelmiszer és háztartási vegyiáru-vásárlása.
A tanulmány figyelemreméltónak tartja a szupermarketekben történt vásárlások visszaesését, ugyanis az elmúlt évben az egy nagyobb diszkontlánc bolthálózatával is bővült.
A háztartások 14 százalékkal hagytak nagyobb összeget e boltokban 2010-ben az előző évhez képest. Ez annak is köszönhető a GfK szerint, hogy egyre többen, immár a háztartások kétharmada vásárol drogériákban, és a vásárlási intenzitás is emelkedik. A csoport kimutatása szerint a kártyával történő fizetések aránya évek óta folyamatosan nő: 2010-re a napi fogyasztási cikkek piacán elérte a költések 22 százalékát – áll a tanulmányban.