A kisgyerekes szülők közvetlenül érzékelik a gyermekgondozással foglalkozó intézmények kapacitáshiányát, vélhetőleg ezért gondolkodnak egyre többen ilyen jellegű vállalkozás indításában....
Ajánlott oldalak
2011-04-12 09:41
BDB
Kinyíltak a pénztárcák – de hová lett a tartalom?
A háztartások egyre több pénzt hagytak ott a hipermarketekben és kisboltokban egy új kutatás szerint, miközben a szupermarketek forgalma nemhogy gyarapodott volna, de csökkent. A tanulmány szerint egy lassú erősödési folyamat indult meg a kiskereskedelmi szektorban, azonban a konszolidációs folyamat teljesítménye a különböző kereskedelmi csatornákon eltérő.

A GfK Csoport kutatása szerint egy átlagos háztartás az elmúlt évben közel 9 nagykereskedelmi láncban költötte el a rendelkezésére álló pénzmennyiséget, ehhez mérten a kisebb boltokban kevesebb pénzt hagytak ott. A GfK szerint a diszkontláncok piacán az átrendeződés folyamatban van, a napi fogyasztási cikkek értékesítésében pedig a drogériák továbbra is sikeresek.

Ugyan a vásárlói hatókör nem emelkedett, de a hipermarketek és kisboltláncok esetében a vásárlási intenzitás némileg növekedett. A 2009-es évi mélypontot követően és ahhoz mérten 2010-ben nominálértékben 1,4 százalékkal nőtt a háztartások élelmiszer és háztartási vegyiáru-vásárlása.

A tanulmány figyelemreméltónak tartja a szupermarketekben történt vásárlások visszaesését, ugyanis az elmúlt évben az egy nagyobb diszkontlánc bolthálózatával is bővült.

A háztartások 14 százalékkal hagytak nagyobb összeget e boltokban 2010-ben az előző évhez képest. Ez annak is köszönhető a GfK szerint, hogy egyre többen, immár a háztartások kétharmada vásárol drogériákban, és a vásárlási intenzitás is emelkedik. A csoport kimutatása szerint a kártyával történő fizetések aránya évek óta folyamatosan nő: 2010-re a napi fogyasztási cikkek piacán elérte a költések 22 százalékát – áll a tanulmányban.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Kinyíltak a pénztárcák – de hová lett a tartalom?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.