Vannak olyan vállalkozások, akik az online közösségépítéssel kívánják biztosítani vevőik bővülését, ügyfélkör(éne)ük szélesedését, azonban a weboldal puszta elkészítésével még nem lesznek látogatók. A felhasználók ugyanis saját maguk keresik meg a számukra hasznos oldalakat a webes keresőkön, linkadatbázisokon keresztül, s ha ezekben nincs benne a cég, akkor az elkészített honlapot nem nézi senki.
![]() |
Az alábbiakban néhány tanács azoknak a cégeknek, akik saját weboldal indítását tervezik.
- Egy ilyen közösségi weboldalnak az elkészítése, beindítása akkor tölti be feladatát és lesz sikeres, ha megtalálja azt az eszközt, amellyel „megfogja” a majdani közösséget.
- Vizuálisan megnyerőnek kell lennie, mivel a látogatók általában az első benyomás alapján ítélnek. Szakértők szerint minél több hasznos információt kell a kezdőoldalra elhelyezni, mivel az emberek többsége ezt keresi. Fontos a közvetlenség, a rövid, szabatos fogalmazás. Tilos bonyolult szöveges tartalmakat szerkeszteni.
- Gondolni kell arra, hogy egy ilyen weboldal készítése komoly kutatómunkát igényel.
- Pontosan meg kell határozni a weboldal létrejöttének célját. Nem elég „divatból” elindítani, hiszen egy ilyen közösségi oldalnak biztosítani kell a folyamatos megújulását, e nélkül hamar elsorvad.
- Mindenképpen szükség van külön marketing-tanácsadóra(,) vagy programozóra.
- Nem elég az egyszeri költség, amit a weboldal elkészítése jelent, ezt folyamatosan üzemeltetni is kell.
- Lényeges, hogy a weboldal mindenképpen tartalmazzon valamilyen hasznos útmutatást, segítségnyújtást, tippeket.