Egy internetes oldal legfontosabb célja, hogy arra minél többen ráleljenek. Az elkészült weboldala elérését, címét azonban senki nem ismerheti mindaddig, amíg nem található meg a keresők természetes találati listája elején, hacsak nem hirdet méregdrágán. A keresőoptimalizálás és keresőmarketing szempontjai szerint elkészített Weboldal elsődleges célja az, hogy a cég a termékeivel, szolgáltatásaival megjelenjen online felületen, így népszerűsítve a vállalkozást.
![]() |
A keresőoptimalizálás használatának rengeteg előnye van a többi marketingeszközzel szemben:
- A lehető legolcsóbb online marketingeszköz, amivel tartósan javítható egy weboldal helyezése a keresők (Google, Yahoo…) találati listáján, így a szakszerűen elkészített oldal tudatos optimalizálással folyamatosan ingyenes látogatókat biztosít minimális költségszinttel.
- Célzottabb, mert csak azokhoz a látogatókhoz jut, el, akiket potenciálisan érdekel.
- A termékek és szolgáltatások potenciális célközönsége számára folyamatos elérhetőséget és megtalálhatóságot biztosít a nap 24 órájában.
- Nem csak olcsóbb, de maradandóbb is, mint egy újsághirdetés, vagy egy tv-reklám.
- Segítségével elérhető, hogy az adott cég, illetve termékei a konkurencia fölött helyezkedjenek el a keresők találati listájában.
- A látogatók nem a reklámot fogják látni weboldalában, hanem a lehetőségeket, amiket kínál, és a sikerélményt, hogy megtalálták, amit kerestek.
A keresőoptimalizálás alapja a kulcsszó
A keresőoptimalizálás sikerességében „kulcsszerepet” játszik a megfelelő keresőszó kiválasztása. A kulcsszavak helyes kiválasztásánál dől el, hogy ön profitál-e a keresőoptimalizálásból, vagy csak kiszórja rá a pénzét. Az egyik legnagyobb probléma, hogy sokan úgy gondolják, hogy a keresőoptimalizálás abban merül ki, hogy ha a cégnevüket beírják valamelyik keresőbe, és az első helyen megtalálhatók, akkor az már maximálisan elegendő a sikerhez. Fontos hangsúlyozni, hogy nem elég néhány kulcsszóra optimalizálni a honlapot, meg kell tudni, milyen keresőszavakat használnak az emberek az adott témában.
![]() |
Hogyan válasszunk keresőoptimalizáló céget?
A honlapkészítést és a keresőoptimalizálást erős “kínálati piacon” találjuk meg. Magyarországon is egyre több olyan cég van, akik az internetmarketing mellett már közvetlenül keresőoptimalizálási megoldásokat ajánlanak. Fontos odafigyelnünk a kiválasztáskor, ellenőrizzük, hogy az ajánlkozó cég hogyan is áll a saját cégével és legalább öt kiemelt ügyfelével a keresőkben. Óvakodjon azoktól a cégektől, akik garantált pozíciót ígérnek, vagy különleges kapcsolatra hivatkoznak pl. a Google-lal. Előfordulhat, hogy gyorsított regisztrációt ígérnek, azonban a Google-nál bárki szabadon és ingyenesen akár saját maga is regisztrálhatja oldalát ITT.
Internetes és keresőmarketingjének nagy részét saját maga is elvégezheti, erre vonatkozóan számos könyv is segítségül szolgál. Ha végigmegy a keresőoptimalizálás megfelelő lépésein, akkor a lehető leginkább költséghatékony megoldást választotta annak érdekében, hogy weblapja látogatottságát növelje.