Az egyablakos ügyintézés azt jelenti, hogy azok az adatok, amelyek a Cégbíróságra bekerülnek, automatikusan eljutnak az APEH-hez is. De vannak olyan adatok, amelyeket a Cégbíróság nem kér be (az...
Ajánlott oldalak
2010-06-30 11:26
BDB
Kell marketing a kicsiknek is!
A multinacionális vállalatokkal folytatott versenyben egyre nagyobb hangsúly helyeződik a kis- és középvállalkozások marketing stratégiáira. Bár az elmúlt évek adatai alapján több kkv is tudatos marketing tevékenységbe kezdett, még mindig vannak olyan cégek, akik ennek nem tulajdonítanak komolyabb jelentőséget. A szakember szerint nagyot tévednek…

A Világgazdaságnak adott nyilatkozata alapján Wolf Gábor kkv marketingszakértő véleménye határozott e kérdésben. Ha marketing téren nem történik fejlődés, a hátrány tovább nő és egyre nehezebb lesz felvenni a versenyt a nagyvállalatokkal. Véleménye szerint ehhez állami segítségre is szükség lenne, elsősorban a marketing eszközök támogatásával és a marketing alapismeretek elsajátításának ösztönzésével.  Ez a segítség azonnal és hosszú távon is erősítené a profittermelő képességet, így mindenképpen okos dolog lenne kormányzati részről egy marketinget népszerűsítő kis- és közepes vállalati program kidolgozása.


 

Az ötlet nem egyedi. Az Egyesült Államokban külön kormányhivatal működik, mely a kisvállalatokat segíti (Small Business Administration). A hivatal honlapjána kisvállalkozások fenntartásához és működtetéséhez elengedhetetlen információk érhetők el, és a gyakorlati marketing ismeretekhez bárki ingyen hozzájuthat.

Hazánkban is követhető lehetne ez az irány, hiszen példa a jó stratégiára nálunk is van: a környezetvédelmi programok hasonló népszerűsítési kampánynak örvendenek. A kormány által támogatott konferenciákon, információs kiadványokban, honlapokon helyet kaphatna a marketing is, hiszen a kisvállalkozások szempontjából ez igen fontos feladat.

További enyhítést jelentene egy államilag finanszírozott médiaügynökség is a kkv-k részére, mely az általa megvásárolt reklámhelyeket önköltségi áron kizárólag kis- és középvállalkozásoknak értékesítené tovább. Szükségességét alátámasztja az a tény is, hogy az országos médiából a kisebb vállalkozások szinte teljes mértékben kiszorulnak, elsősorban az ár miatt. A kormány számára a megtérülést a reklám következtében kialakuló forgalomnövekedés jelentené, melyet fogyasztási adó formájában realizálhatna.

Ezekkel az ötletekkel sokkal kisebb szakadék tátongana a kkv-k és  a nagyobb vállalkozások között, hiszen a felzárkózáshoz mind a marketing ismeretek elsajátítása, mind a reklámhelyek biztosítása nagymértékben hozzájárulna.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Kell marketing a kicsiknek is!
Hozzászólások száma: 0 db

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.