A START-kártyával rendelkező munkavállaló esetében a munkaadónak csökkentett járulékfizetési kötelezettsége van, mert annak egy részét átvállalja az állam. Típusai: START Kártya - kiváltására...
Ajánlott oldalak
2010-12-07 09:35
BDB
Hivatali rendszer 2011-től – káosz vagy átlátható szervezet?
A szeptemberben felálló megyei közigazgatási hivatalok mellett januártól létrejönnek az új kormányhivatalok, összefonódik az adó- és vámhatóság, mindemellett pedig kidolgozás alatt áll az az ügyfélbarát rendszer, mellyel az ügyintézés gyorsabb, a határidők rövidebbek lesznek. A kérdés továbbra is nyitott: ennek eredményeként káosz vagy ténylegesen átláthatóbb hivatali rendszer alakul ki?

Szeptember 1-jét követően a fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok is megkezdték működésüket a regionális államigazgatási hivatalok mellett, január 1-jét követően pedig ezek jogutódjaként már megyei kormányhivatalok működnek, kormánymegbízottak vezetésével. Az átalakulás 15 közigazgatási szervet érint, többek között a területi igazságügyi hivatalokat, a földhivatalokat, a regionális egészségbiztosítási pénztárakat, nyugdíjbiztosítási igazgatóságokat, munkaügyi központokat, munkaügyi főfelügyelőségeket stb.

A megalakuló fővárosi és megyei kormányhivatalokban egységesül a funkcionális feladatellátás, melynek keretet egy szakmai autonómia ad, természetesen úgy, hogy az ágazati, szakmai irányítás sértetlensége mellett.

Nagy változást jelent az adóhatóság és a vámhatóság egy szervezetbe való integrálódása is 2011. január 1-től, mely ezentúl Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) néven folytatja tevékenységét, figyelembe véve a hatékonyabb, átláthatóbb és költségtakarékosabb működést. Az egybeolvadással az adóhatóság 15 ezer, a vám- és pénzügyőrség 7 ezer alkalmazottja kerül egy intézményrendszerbe. Januártól egyelőre a vezetői szintek egybeolvadásáról beszélhetünk elsősorban, a szakfőosztályok az egységes folyószámlarendszer kialakulásáig önállóak maradnak.

 

A szervezeti átalakuláson túl is több változást tapasztalhatnak a jövő évtől az érintettek. Egyrészről a munkanapok helyett naptári napokban számolják majd az ügyintézési határidőket, másrészről pedig létrejönnek a kormányablakok, ahol napi 12 órában várják az ügyfeleket.

Az ügyintézési határidők naptári napokban való meghatározása az ügyfeleknek mindenképpen kedvező fordulatként könyvelhető el, ugyanis jelentősen megrövidül így az ügymenet, viszont a törvény következményeként számos jogszabályi módosítást is meg kell változtatni, ugyanis jelenleg 1200 jogszabályban határoznak meg olyan határidőt, melyet munkanapokban számolnak.

Az integrált ügyfélszolgálati irodák, kormányablakok létrehozásával az egyablakos ügyintézési rendszer első lépése megvalósult. Ezentúl bizonyos hivatali ügyek esetében, a több hivatal meglátogatása helyett, egy helyen tudnak az ügyfelek mindent elintézni, hiszen a kormányablakoknál a dolgozók komplex feladatokat látnak el (pl.: kérelmek benyújtása, illeték- és díjbefizetés, több hatósághoz kötött engedély ügyintézés, adatváltozások bejelentése és módosítása minden irat esetében stb.) , ráadásul napi 12 órában. Mivel az ilyen integrált ügyfélszolgálati irodák kialakítása folyamatos, így várhatóan a teljes egyablakos ügyintézés csak 2013-ra valósul meg.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Hivatali rendszer 2011-től – káosz vagy átlátható szervezet?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.