A kisgyerekes szülők közvetlenül érzékelik a gyermekgondozással foglalkozó intézmények kapacitáshiányát, vélhetőleg ezért gondolkodnak egyre többen ilyen jellegű vállalkozás indításában....
Ajánlott oldalak
2011-05-31 12:38
Kis Erika
Eljött a bankkártya ideje az okmányirodákban is
Lejárt a sárga csekkek ideje, legalábbis az okmányirodákban és a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, ugyanis június elejétől bankkártyával is lehet fizetni, így minden akadály elhárult, hogy elinduljon az elektronikus fizetés a hivatali ügyintézésben.

Jelentős össztársadalmi költsége van annak, hogy magas a magyar gazdaság készpénzigénye, ebben olyan jelenségek is közre játszanak, mint például a sárga csekkek rendszere.  Ennek érdekében az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ). Személyes ügyintézés esetében ezentúl nem kell a sárga csekkekkel elmenni a postára, hanem helyben, bankkártyával fizethetnek majd az ügyfelek. A tervek szerint az elektronikus fizetés által jelentősen felgyorsulhat a hivatali ügyintézés, a rendszer a korábbinál hatékonyabb, gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé a korábbiaknál kisebb költségekkel.

 

A szolgáltatás lehetőséget ad az ügyfelek számára az ügyintézéshez kapcsolódó fizetési kötelezettségek egy összegben, egy tranzakcióval történő megfizetésére is, így például egyetlen tranzakcióval, egy összegben fizethető az egy ügyhöz kapcsolódó vagyonátruházási illeték, forgalmi engedély és törzskönyv kiállítás díja.

Az elektronikus korszerűsítés bevezetésének terve meglehetősen régen, már 2008-ban elindult, de adminisztratív okokból többször is csúszott a projekt teljes körű megvalósítása. A 2011-es korszerűsítést az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki.

Kratochwill Péter, a KIFÜ elnöke a projekt május végi zárásakor a budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy a szolgáltatást első lépésben az okmányirodák és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal veszi használatba június 4-től. Az eseményen közölték azt is, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hamarosan új pályázatot hirdet az elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez csatlakozni kívánó szervezetek számára.

Az elkövetkező hetekben mintegy 300 magyarországi okmányiroda egyre inkább kapcsolódik majd a központi rendszerhez, az okmányirodák csatlakozása folyamatosan, hetente történik. Az éles próbaüzemet követően június 4-től az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor az okmányirodákban.

Elektronikus ügyintézés esetében egyelőre nem lehet az interneten fizetni. Az elektronikus fizetési rendszer a személyes megjelenést nem igénylő ügyintézése az internetbank, a mobilbank és a bankkártyás fizetés használatával azonban csak akkor indulhat meg, ha a kereskedelmi bankok csatlakoznak a szolgáltatáshoz. A KIFÜ már három kereskedelmi bankkal is tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy még idén lehetőség legyen a teljes körű elektronikus ügyintézésre.  A kényelmi szempontok mellett a legnagyobb előnye ennek az lesz, hogy elegendő lesz egyetlen számlaszámra fizetni az adott üggyel kapcsolatos összes költséget. Ezt a Magyar Államkincstár osztja szét a különböző hivatalok között, így az átutalási költségek is csökkenhetnek.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Eljött a bankkártya ideje az okmányirodákban is
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.