Ha egyéni vagy társas vállalkozóként (bt beltagja, kft ügyvezetője) származik jövedelmünk akkor azt a következő levonások, járulékok terhelik: Levonások a jövedelemből: szja (ld. 4 pont) 8 %...
Ajánlott oldalak
2010-07-13 07:06
BDB
Elfogadott idénymunka?
Az Országgyűlés elfogadta az idénymunkát szabályozó rendeletet, így az akár már július 15-től hatályba léphet. A módosítások szerint egyszerűbb és átláthatóbb rendszerben tudnak a munkavállalók alkalmi és idénymunkát végezni, ezzel a munkaadói oldal adminisztrációs terhei is enyhülnek.

„Az eddigi jogszabály életszerűtlen, bürokratikus és bonyolult volt, de az új szerint az alkalmi és az idénymunkások legális munkavállalása egyszerűsödik” -olvasható a Vidékfejlesztési Minisztérium közleményében. Ennek kapcsán több változás is életbe fog lépni, például a szerződéskötést illetően. A továbbiakban már nem kell napi szinten alkalmi munkavállalói szerződést kötni, a bejelentéseket elektronikus formában is intézhetik a vállalkozások.

Míg korábbi cikkünknél még csak megvalósításra váró tervként beszéltünk az egyszerűsítésekről, most már biztos: itt a változás! Alkalmi munkavállalás és idénymunka éves szinten több százezer embert érint hazánkban, így például a mezőgazdasági idénymunka után fizetendő napi ötszáz forint adó lényeges könnyítés a munkáltatóknak, hiszen 1500 forintos napidíj fölött már több marad a vállalkozásnál az eddigiekhez képest.

További változás még, hogy az alkalmi munkások után ezer forint lesz a járulék összege. Évente 120 napnál nem lehet több az idény- és alkalmi munka időtartama együttesen, ill. az alkalmi munkások létszámát az adott cégnél fővállalkozásban foglalkoztatottak létszámához kötik, az alábbiak szerint:

Font Sándor a Fidesz országgyűlési képviselője az ATV-ben elmondta, hogy a megkötés célja az, hogy a munkaadó ne térjen át a főállású alkalmazástól a folytatólagos alkalmi foglalkoztatásra.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Elfogadott idénymunka?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.