A hitelintézetek min. 1 éves pozitív eredmény után szoktak működő vállalkozóknak hitelt adni, vagyis újonnan alapított cégeknek nem adnak hitelt, hiszen elég nagy a kockázatuk. Jelzáloghitelt...
Ajánlott oldalak
2010-05-14 11:09
Szűcs Ágnes
Egyéni vállalkozás a statisztika tükrében
A gazdasági válság hatására új „vállalkozói generáció” jelent meg hazánkban - írja a Kelly Services Indes munkaerőpiaci felmérése. A Kelly Global Workforce Index felmérése több mint 5 ezer magyar munkavállaló megkérdezésén alapul.

A felmérésből kitűnik, hogy minden hetedik megkérdezett egyéni vállalkozónak vallotta magát, és majdnem minden negyedik válaszadó saját vállalkozást szeretne indítani. A legelszántabb az ún. „Y” generáció - a 18-29 éves korosztály -, bár megjegyzendő, hogy náluk a magas vállalkozókedv ellenére a legkevesebb a ténylegesen működő egyéni vállalkozások száma. Jelenleg az egyéni vállalkozóként dolgozók között az „X” generáció, vagyis a 30-47 éves korcsoport van fölényben. A következő, „baby boomer” generáció, a 48-65 éves vállalkozói korosztály képviselői többnyire férfiak.

Az önálló vállalkozás elindításának kockázatát a bizonytalan jövedelemben, a támogatás hiányában és a sikertelenség lehetőségében jelölték meg.

A 48-65, illetve a 30-47 éves korosztály képviselőiben nagyobb az önbizalom, a sikerbe vetett hit, mint a 18-29 éveseknek. Jobban bíznak megfelelő képességeik, készségeik meglétében a saját vállalkozáshoz. A megkérdezettek egyharmada gondolja magáról, hogy szakmai tudása versenyképes a piacon.

 

Cimkék: vállalkozó
Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Egyéni vállalkozás a statisztika tükrében
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.