a) természetes személy munkáltató által kizárólag háztartási munkára, b) kiemelkedően közhasznú szervezetnek minősülő munkáltató által történő foglalkoztatásra, c) mezőgazdasági, továbbá...
Ajánlott oldalak
2010-08-25 15:03
Szűcs Ágnes
Divatosabb a vörösbor...
A tavalyi évben 15 százalékkal több vörösbort vásároltak a fogyasztók az előző éves adathoz képest, a fehérborból pedig ugyanennyivel kevesebbet. Otthoni fogyasztásra inkább a műanyag palackozott borokat részesítették előnyben a palackozott üvegesek helyett.

A GFK Hungária a magyar borfogyasztásról szóló felmérésében megállapította, hogy az otthoni fogyasztásra vásárolt borok mennyisége összességében 5 százalékkal nőtt. Ezt a növekedést nem érzékelték a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű borok eladásánál.

2008-ban az eladott borok 81 százalékát üvegben palackozták, tavaly viszont már ez az arány 71 százalékra csökkent.


 

Ezzel ellentétben, a műanyagflakonban palackozott borok aránya egy év alatt 12-ről 20 százalékra nőtt. A legtöbb vásárló hiper- vagy szupermarketekben szerzi be otthoni innivalóját, de már emelkedik a tudatos vásárlók száma a termelőktől történő beszerzések tekintetében.

A boreladás háromnegyedét továbbra is a hipermarketek bonyolítják le annak ellenére, hogy a nagy üzletláncoknál 3 százalékkal esett vissza az eladott bor forgalma. A forgalom 15 százalékát a kisebb boltok adják, a maradékot pedig a termelők. (2009-ben a termelői eladás 16 százalékkal növekedett.)

Érdekes adat, hogy az eladott borok 58 százaléka valamilyen édes vagy félédes típusú fajtából került ki, tehát ezeket jobban keresik, mint a száraz borokat.

A felmérés szerint a férfiak 39 százaléka, a nőknek 17 százaléka jelentette ki, hogy szereti a bort. Tíz évvel ezelőtt a válaszadóknak csak 28 százaléka kedvelte különösen a bort, tavaly az arány már 30 százalékos volt. A borfogyasztás a kisebb falvakban a leggyakoribb, Budapesten viszont az átlagosnál kevesebb bort isznak.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Divatosabb a vörösbor...
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.