Valamely önálló tevékenység végzése céljából - ha azt nem egyéni vállalkozóként szeretnénk végezni - adószámot lehet kérni a lakhely szerint illetékes adóhivatalnál. Az adószám igénylése...
Ajánlott oldalak
2010-06-25 07:44
Szűcs Ágnes
Csökken a fogyasztói pesszimizmus
Az élelmiszer-kiskereskedelem forgalomcsökkenése ellenére kezd visszatérni a fogyasztói bizalom. Ez annak köszönhető, hogy a magyar fogyasztók kétharmada váltott olcsóbb élelmiszerek vásárlására az utóbbi időben, hogy csökkentse kiadásait.

A felmérés szerint a kereslet növekedésében meghatározó szerepet játszó fogyasztói bizalom elkezdett javulni Magyarországon, hasonlóan a globális és európai trendekhez. Bár nálunk a fogyasztói bizalmi index alacsonyabb, mint a nemzetközi átlag, a felnőtt lakosság kedvezőbben ítéli meg pénzügyi kilátásait a következő 12 hónapra vonatkozóan, mint tavaly akár az első, akár a második félévben.

Idén március-áprilisban a Nielsen reprezentatív közvélemény-kutatása szerint a válaszadók 22 százaléka számít arra, hogy saját anyagi helyzete jó lesz. Múlt év első felében 14, a másodikban 20 százalékos arányt regisztráltak. A munkahelyi kilátások megítélésében is csökkent a pesszimizmus. A megkérdezettek 52 százaléka tartotta a következő tizenkét hónap munkahelyi helyzetét rossznak tavaly, az első félévben. Aztán arányuk a második félévben 44, idén pedig 35 százalékra csökkent.

Az élelmiszer-kiskereskedelem csökkenést jelző átlagai mellett azonban jó néhány kategória eladása növekedett mennyiségben. Vegyi áruknál ilyen például a toalett papír, mosogatószer, fogkrém és szappan 2009 májusa és 2010 áprilisa között, az előző hasonló időszakhoz képest. A nagy forgalmú élelmiszerek között - mennyiségben - növekvő kategóriák közé tartozik 2009 áprilisa és 2010 márciusa között például a sajt, ásványvíz, tejföl, étolaj, túró, energia- és sportital, valamint a vaj. A tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer köréből nyolc piacvezető márka megőrizte vagy növelte piaci részesedését 2009-ben, az átlagosnál magasabb fogyasztói ár ellenére is. Ezek a húskészítmények, a sör, sajt, szénsavas üdítőital, kávé, ásványvíz, gyümölcslé és gyümölcsjoghurt.

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Csökken a fogyasztói pesszimizmus
Hozzászólások száma: 0 db

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.