Jelenleg elfogadás alatt van az a törvény, ami a TEÁOR kódok átsorolását legkésőbb a 2008-as adóévről készített adóbevallásban teszi kötelezővé. A törvény elfogadása esetén a tevékenységi körökben...
Ajánlott oldalak
2011-03-10 13:51
Bálint Brigitta
Az érvényesülés útjai – kisvállalkozókat kérdeztünk
Az egészségtudatos és minőségi táplálkozás jegyében tartottak konferenciát 2011. március 8-án, Hódmezővásárhelyen, ahol az előadások mellett a helyi kistermelők és biogazdák termékeinek bemutatóját is megtekinthették a résztvevők.

A kiállítók között elsősorban olyan kisvállalkozók jelentek meg, akik évek óta küzdenek azért, hogy termékeik megállják helyüket a hazai piacon, mind árban, mind minőségben megőrizzék versenyképességüket a multinacionális cégek kínálatdömpingjében, mindemellett pedig tradíciókat, hagyományokat ápoljanak.

Oláh Gyuláné őstermelő szerint nehéz ma Magyarországon úgy boldogulni, hogy egy termelő minden előírást és jogszabályt betartva, a piaci igényeknek megfeleljen, mindemellett ellássa a napi feladatait. A kb. 100 db szabadtartású tyúk és a birkatenyésztés napi elfoglaltságot, kemény munkát jelent számára,  ám ugyanakkor nem egyszerű megfelelni a feltételeknek, melyet például az uniós előírások támasztanak. Gondot okoz az internet- és számítógép-használat is, márpedig ez egyre inkább előtérbe kerül, főleg a bevallásoknál, kötelezettségek teljesítésénél. Egyrészről az új ismeretek elsajátítására nincs idő a gazdálkodás mellett, másrészről a tárgyi feltételek megteremtése is anyagi korlátokba ütközik. A rendezvényen a szervezők kérésére jelent meg, nem jellemző hogy termékeit ilyen módon mutatja be, de reményeit fejezte ki, hogy a jövőben többen megkeresik majd ennek hatására.

 

A Sóshalmi Borászat képviseletében Molnár Éva borászt, termékértékesítőt is megkérdeztük a kiállításokon való részvétel eredményességéről. Megfogalmazása szerint az ilyen rendezvényeken nemcsak hogy hasznos, de szükséges is a megjelenés, és a helyben tartott érték híveiként elsősorban a régióban szeretnének ismertté válni. A borpincéhez egy borkimérőt is létesítettek, ahol a betérő vendégek az itt termelt borokat megkóstolhatják, megvásárolhatják. Nyitottak lennének arra, hogy országos rendezvényeken is megismerjék a Chasselas, Kövidinka, Olaszrizling, Zöld Veltelíni, Kékfrankos és Cabernet Franc szőlőfajtákból készült termékeiket, azonban ezt igen költségesnek ítélik, melyet nem tudnának megfizetni.

 

A rendezvényen olyan vállalkozóval is találkoztunk,  aki elsősorban a külföldi piacokra termel, termékeinek elsősorban külföldön van létjogosultsága, hiszen ott jóval nagyobb a kereslet irántuk, mint hazánkban. Héjja Kálmán, a Héjja-ökofarm tulajdonosa elmondta, hogy főleg Németországba szállítanak, de az amerikai, svájci piacokon is megjelentek már. Hazánkban a biotermékekre nincs akkora igény, Nyugat-Európában viszont megfizetik a minőséget és a kifogástalan termékeket. Ugyan próbálkoztak a magyar bolthálózatokban való megjelenéssel is, de már nem törekszenek erre, sőt a marketingre sem. A családi vállalkozás keretein belül működő gazdaságban szántóföldi növények termesztésével foglalkoznak, de helyet kapnak itt a konyhakerti zöldségek, gyümölcsök és őshonos állatok is. A 20 hektárnyi földterületen teljes mértékben ökológiai gazdálkodás folyik.

 

Jószai B. József, a Régimódi Pékség tulajdonosa sem gyakran vesz részt olyan kiállításokon, ahol a családi vállalkozásként 1978 óta működő pékségét bemutathatja. Tapasztalatai szerint a forgalmában nem jelent nagy változást egy rendezvényen való megjelenés, azonban fontos, hogy az emberek megismerjék, megkóstolják azokat az ízeket, melyek csak természetes alapanyaggal  állíthatók elő, úgy, ahogy régen, nagyanyáink sütötték.

Az egészségtudatos és minőségi táplálkozás jegyében zajló kiállítás hatalmas népszerűségnek örvendett a látogatók körében. A vállalkozók standjainál tolongó tömeg bizonyítékként szolgál arra, hogy a kistermelők munkájára szükség van Magyarországon, még akkor is, ha a jelenlegi gazdasági viszonyok között nehéz a boldogulás.

 

Cimkék: vállalkozó
Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Az érvényesülés útjai – kisvállalkozókat kérdeztünk
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.