Ha az egyéni vállalkozónak van igazolható heti 36 órát meghaladó főállású munkaviszonya, és a vállalkozásából nem származik vállalkozói kivétje, akkor egyéni vállalkozóként nincs járulékfizetési...
Ajánlott oldalak
2011-08-05 14:46
Kis Erika
Amit munkáltatóként tudni kell a SZÉP-ről
Széchenyi Pihenőkártya, azaz SZÉP. Ez folyik a csapból is, mégis sok munkáltató nem tudja mi a teendő, ha élni szeretne ezen lehetőséggel. Az alábbiakban segítséget nyújtunk, abban hogy hogyan kell igényelni, mit kell kitölteni, hogyan kerül a dolgozóhoz, valamint mit kell tenni abban az esetben, ha alkalmazottunk társkártyát is igényel.

 

Nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

  • A Széchenyi Pihenőkártya, vagyis a SZÉP az üdülési csekk modern utódja, amely hasonlóan működik, mint egy bankkártya.
  • Az elektronikus utalványkártya  kedvezményes adózású béren kívüli juttatás, csak szja-t kell a szuperbruttójára fizetni, vagyis csak 19,04% a közterhe.
  • A munkáltatónak nem kerül pénzbe az igénylése.
  • Egy dolgozó évente maximum 300 ezer forint értékben kaphat kedvezményes feltöltést a kártyájára, azonban ez az összeg több munkáltatótól is származhat.
  • A dolgozónak van lehetősége a saját keretének megosztására úgy, hogy közeli hozzátartozóinak társkártyát igényel.
  • Mivel nincsenek címletei, mint az üdülési csekknek, forintra pontosan lehet vele fizetni.
  • Egyelőre csak szállásfoglaláshoz kötött szolgáltatásokra érvényes, vagyis csak szállodákban vagy belföldi utazásszervezőknél lehet vele fizetni. Jövőre elvileg már közvetlenül az éttermekben is elfogadhatják majd, és a fürdők is lobbiznak hasonló kiváltságért.
  • Ha már az év elején bekerült a Széchenyi Pihenőkártya a cafeteria keretbe, akkor nincs más hátra, mint igényelni, ha még nem, akkor a cafetéria-szabályzat módosításával most is beállítható.
  • Jelenleg egy pénztárszolgáltató forgalmazza a SZÉP-et, de néhány héten belül más bankoknál is lehet majd igényelni. Fontos, hogy nem kell annál a banknál bankszámlával rendelkezni, ahol a SZÉP-et igényelni szeretné.
  • Elvileg mindent az interneten kell intézni, de van még néhány dolog, ami nem működik, amelyet mielőbb próbálnak orvosolni, így egyelőre postán kell feladni az internetről letöltött és részben számítógéppel, részben kézzel kitöltött nyomtatványokat.

Hogyan tud kártyát igényelni a dolgozóknak?

  • Az első lépés, hogy szerződést kell kötnie a szolgáltatóval. A jelenlegi szolgáltató honlapján a „Munkáltatóknak” szóló menüpontban a „Munkáltatói szerződéskötés”-t kell kiválasztani. Ha kitöltötte a céges adatokat, akkor alul a „Szerződés érvényesítése”-re kell kattintani, ekkor feljön a „Munkáltatói szerződés ajánlat nyugta” ablak, és megkéri, hogy 2 példányban nyomtassa ki a dokumentumot, írja alá, majd küldje el postán a kártyakibocsátónak.
  • A feldolgozott szerződést aláírás után visszapostázza Önnek a szolgáltató, és egyúttal megkapja a belépési azonosítóját is. Ez kb. 7 munkanapot vesz igénybe.
  • Az azonosítók használatával már be tud lépni a webkapun, hogy kártya és társkártya-rendelést állítson össze, és töltsön fel. Nincs korlátozva, hogy minimum vagy maximum hány dolgozónak lehet kártyát igényelni. Ahogy a szolgáltató megkapta a megrendelést, 2 munkanapon belül köteles annak elfogadásáról szintén a webkapun keresztül visszaigazolást küldeni. A kártyarendeléshez a szerződés 1. számú mellékletét kell kinyomtatni és kitölteni (minden dolgozóra külön), ezt alá kell írnia a munkáltatónak és a munkavállalónak is, és két tanúnak kell hitelesítenie. Ezután a webkapun keresztül lehet a megrendelés leadással igényelni a kártyát.
  • A kártyaigényléssel kapcsolatban fontos feladat, hogy a dolgozót nyilatkoztatni kell, több kérdésben is, többek között arról, hogy más munkáltatótól is kap-e SZÉP kártyára pénzt, és ha igen, honnan, mennyit. Amennyiben a dolgozó közeli hozzátartozójának (szülő, nagyszülő, gyerek, unoka, testvér, házastárs, élettárs) társkártyát kér, akkor a rokonsági fokról is nyilatkoztatni kell. A főkártya díjmentes, a társkártyák viszont (már az első is) 1500Ft 25% áfába kerülnek (1875Ft), amit a dolgozónak kell fizetnie (neki küldi ki a számlát a szolgáltató).
  • Azt se felejtse el, hogy írásban kell a dolgozóval tudatni, hogyan kell a kártyát rendeltetésszerűen használni.
  • Mindezek után a szolgáltató legyártatja és kiküldi a kártyákat a dolgozók címére, amely után igényelheti az egyenlegfeltöltést a dolgozók kártyáira, szintén a webkapun keresztül. Jó, ha alaposan átgondolja, hogy milyen ütemezésben küldi a pénzt a dolgozók kártyájára, amely szabadon választható, de erről mindenképp tájékoztatni kell a dolgozókat. Ha már a kártyán van a pénz, akkor az már nem kérhető vissza.
  • Az utalás a szolgáltatótól kapott számviteli bizonylat ellenében 5 munkanapon belül szükséges (bármelyik pénzintézettől). Egyetlen utalással elküldheti az összes dolgozó egyenlegét. Ahogy a szolgáltató számlájára megérkezik az utalás, 2 munkanapon belül írja jóvá a munkavállaló(k) utalvány nyilvántartásában a kért összegeket (vagyis a dolgozók kártyájára kerül a pénz). Ekkor engedélyezi a szolgáltató, hogy használni lehessen a kártyát.
Cimkék: cafeteria
Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Amit munkáltatóként tudni kell a SZÉP-ről
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.