A hitelintézetek min. 1 éves pozitív eredmény után szoktak működő vállalkozóknak hitelt adni, vagyis újonnan alapított cégeknek nem adnak hitelt, hiszen elég nagy a kockázatuk. Jelzáloghitelt...
Ajánlott oldalak
2011-02-22 11:03
BDB
Álmainkban Amerika – hová tart a magyar bor?
A magyarországi borok hiába versenyképesek világviszonylatban is, ha kevésbé ismertek. A külföldi piacok meghódítására adottak a feltételek, de ezt csak hosszú távú stratégiával, megfelelő piacismerettel, koordinációval és összefogással valósítható meg.

A borok összfogyasztásában és értékében világelső amerikai borpiac meghódításáról tartottak szakmai tanácskozást február 17-én Pécsett, melyet George Pataki, New York állam volt kormányzója nyitott meg. Pataki beszédében kiemelte, hogy a nagy hagyományokkal rendelkező, kiemelkedő minőségű magyar boroknak az Egyesült Államok üzleteiben is helyük van, főleg hogy az amerikaiak rendkívül nyitottak minden új termék kipróbálására. Mindehhez csak megfelelő előkészítés és jól átgondolt marketingstratégia szükséges, melyre példaként az argentin és chilei borokat hozta fel példának, melyek minőségében nem múlják felül a magyar borokét, Amerika piacán mégis sikert sikerre halmoznak.

 

Tiffán Zsolt országgyűlési képviselő, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottsága Szőlészeti és Borászati Albizottságának elnöke előadásában elmondta, hogy a boraink külföldön való bevezetésének alapja az állami szabályozásban is rejlik, hiszen hangsúlyt kell fektetni az ágazat versenyképességének növekedésére, a túlszabályozottság felszámolására és az adminisztrációs terhek csökkentésére is.

Dán Károly nagykövet, New York-i magyar főkonzul véleménye szerint a feltételek adottak az amerikai borpiac meghódításához, de ez csak hosszú távú stratégiával, megfelelő piacismerettel, koordinációval és összefogással lehetséges. A rendezvény fő üzeneteként kiemelte, hogy a magyar diplomácia elkötelezett a tekintetben, hogy a hazai bort az országkép központi elemévé emelje az Egyesült Államokban. Beszédében azt is kifejtette, hogy egy termék sikeres bevezetéséhez rendkívül fontosak a megfelelő helyi szakmai kapcsolatok, hiszen Amerika piaca óriási és erősen szabályozott.

 

A rendezvényen a bormarketing jelentőségéről is szó esett, melyről Monika Elling magyar származású szakember tartott előadást. Az USA-ban 15 éve tevékenykedő szakértő szerint hazánkban hiba, hogy a termelők nagyon sok fajta bort állítanak elő, ehelyett pedig csak néhány hagyományos magyar szőlőfajtá(k)ra kellene koncentrálni, így lehetne a külföldön piacot szerezni. Elling a cabernet franc, kékfrankos, kékoportó (portugieser), furmint, irsai olivér és olaszrizling fajtákat hozta fel példaként.

A marketingstratégiák közül kiemelte a vezető borászati szaklapokban való megjelenést és a közösségi média lehetőségeinek kiaknázását. Mindemellett kiemelte a hagyományos és gazdasági diplomácia, az országimázs, a turisztikai és bormarketing-kampányok összehangolását, amivel növelni lehetne a hazai borok jelentőségét. Ehhez az anyagi fedezet is adott, hiszen az EU-ban jelentős összegű pályázati pénzek állnak rendelkezésre, melyet több tagállam már ki is használt: Romániában kétmillió dollárt, Németországban pedig másfél millió dollárt költenek az elkövetkezendő években bormarketingre, az utóbbi tagállamban csak a rizling promóciójára koncentrálva.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Álmainkban Amerika – hová tart a magyar bor?
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.