Nincs általános érvényű „menetrend", de van néhány olyan dolog, amire mindenképpen szükség van: LÉPÉSEK KÖLTSÉGEK Egy életképes ötlet. Az ötletgazda dolga felmérni a piaci igényt, vagyis egy kis...
Ajánlott oldalak
2010-12-31 05:59
Szűcs Ágnes
Akik ragaszkodnak a magyar tradíciókhoz
A Babják és Fia Kft. 2008-ban megkapta a Speed Kisvállalkozó Segítő Alapítvány által meghirdetett családi vállalkozás elismerését, ahol azok a cégek vehettek részt a pályázaton, akik egy családon belül legalább két családtag tulajdonában lévő vagy irányításával működő vállalkozásuk van.

A száraztészta-gyártással foglalkozó Babják és Fiai Kft. 1994 augusztusában kezdte meg tevékenységét, mint családi vállalkozás. A cég jogelődje az 1982-ben Babják Kálmánné kisiparos által létrehozott száraztészta-üzem volt.

Az üzem kapacitása jelenleg napi 10.000 kg.. Ezzel a termelési kapacitással az egyik legjelentősebb hazai "HÁZI" tésztaüzemnek számítanak. Fő profiljuk a 4 tojásos 500g-os száraztészták. Összesen 27 tésztafajtát állítanak elő. Ezek közül vannak olyan egyedi tésztafigurák, melyeket hazánkban szinte egyedül csak a Babják és Fiai Kft. állítanak elő. Ezek: Színes Szalag, Szalagcsiga, Lasagne, UFO figurás tészta, Csigatészta. Ezenkívül foglalkoznak: - 6 és 4 tojásos 250g-os száraztésztákkal és tarhonyával.

 

Babják Kálmán elmondta, hogy a rendszerváltás előtt sokkal nagyobb volt a kereslet a száraztészta iránt. Az értékesítés is egyszerűbben ment, ezért sokkal magasabb haszonnal tudtak dolgozni. A kezdeti időkben csak napi pár 10, majd napi pár 100 kilogrammot állitottak elő, ami lényegesen kevesebb a jelenlegi napi 15 tonna készárunál.

A száraztészta stratégiai alapélelmiszer, ezért stabil piaccal rendelkezik, ami szerencsére(,) évről évre – igaz, lassan –, de növekszik. Tudatos gazdálkodásra van szükség, hiszen ebben az iparágban csak kis haszonkulccsal lehet dolgozni.

A hazai vásárlók tésztafogyasztási szokásai miatt a külföldi termelők nem igazán tudtak betörni a piacra. A magyar ember – annak dacára, hogy a tojásos tésztákat méltánytalanul támadta a sajtó az elmúlt időszakban – az olasz konyhára jellemző durum termékekkel szemben még mindig a hazai hagyományos tojásos tésztát részesíti előnyben. Az egészségtudatos táplálkozás elterjedésével a vevők egyre inkább a tojásos tésztákat keresik – ez a fogyasztás további erősödését jelenti majd a közeljövőben.

 

Annak érdekében, hogy pozíciónkat megőrizzük, folyamatosan keresni kell a megújulás lehetőségét, alkalmazkodni kell a változásokhoz. Ide tartozik a technológiai fejlesztés, a márkaépítés, a cégvezetésen belüli szervezett generációváltás, az új partnerek – beszállítók és vevők egyaránt – felkutatása, a piaci igények követése, illetve az új termékek folyamatos fejlesztése.

A hipermarketek beszállítói pozíciójának kiépülése lassú és hosszú idő munkájának köszönhető. A partnerek nem azonnal kötöttek velünk szerződést. A meglévő kereskedelmi kapcsolataink kialakítása tudatos megkereséseken, és természetesen a szerencsén is alapszik. Számos megkeresés, és a megfelelő pillanat – piacbővülés, beszállító kiesése – szükséges ahhoz, hogy egy szerződésre aláírás kerüljön. Ezért nagyon fontos, hogy a termelő vállalkozások vezetői is napi szinten foglalkozzanak az értékesítéssel. Nem szabad másodlagos tevékenységnek tekinteni az üzletfejlesztést! Minden jövőbeli növekedés alapja az, hogy egy cégnek erős, megbízható partnerségei legyenek.

Az első szerződéseink a 90-es évek közepén születtek. A 2000-es évek elején szintén több fontos beszállítói megállapodást kötöttünk: ezek az együttműködések ma is érvényben vannak. A cél az, hogy a jól működő üzleti kapcsolatokat megtartsuk, és hogy a forgalmunkat folyamatosan növeljük. A jövőben külföldre is szeretnénk terjeszkedni, de a legfontosabb az, hogy ezután is magas minőségű termékeket gyártsunk.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : Akik ragaszkodnak a magyar tradíciókhoz
Hozzászólások száma: 0 db

 
2018 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.