A működési engedély, telepengedély ügyében a helyi polgármesteri hivatal - általában igazgatási - irodája ad pontos felvilágosítást. A működési engedély kérelmezése 10.000 Ft-ba kerül. A kérelem...
Ajánlott oldalak
2010-02-04 07:06
Szűcs Ágnes
A reklám szerepe a gazdaságban
…avagy: Ízelítő a reklám világából. „A reklám nem költség, a reklám befektetés.” – ez egy megszívlelendő jó tanács. Azonban ahogy a befektetések között is van jó és kevésbé előnyös, úgy a reklám is lehet főnyeremény, vagy pénzkidobás.

Az a kisvállalkozó, aki eljutott odáig, hogy a mindenféle engedélyek, igazolások után elindíthatja érdemi munkáját, a vállalkozást, tudomásul kell vennie, hogy egyre kevesebb a potenciális vevő. Termékének eladásához elengedhetetlen feltétel a marketing tevékenység, még akkor is, amikor a legtöbb hirdetési eszközt a kisvállalkozás nem bírja el. A vállalkozó nem tudja megfizetni a marketingest, ezért megpróbálja saját maga elvégezni ezt a feladatot több-kevesebb sikerrel. Egy frissen induló vállalkozásnak azt is tudomásul kell venni, hogy a társadalom egyre nehezebb anyagi körülmények között él.

 

 A sok apró darabból ha egy is hiányzik,

már nem teljes a kép!

Igen, ám, de termékeiket akkor is el kell adni…
Akár kétkezi produktumról, akár szellemi termékről vagy szolgáltatásról van szó, annak el kell jutnia külvilág felé, tudatosítani kell az emberekkel. Régen nem igaz már az a mondás, hogy „Jó bornak nem kell cégér” Ez nem jelenti azt, hogy csak a tv-ben, újságokban megjelenő hirdetések hatásosak. A jó reklám nem kizárólag a mérettől függ.

Ahhoz, hogy a reklám betöltse feladatát: felgyorsítva az eladás – pénzhez jutás közötti intervallumot, a vevő (fogyasztó, felhasználó) tájékoztatása, felvilágosítása szükséges a termék tulajdonságairól. Ezzel kell elősegíteni az adott termék eladását.

A reklámnak nemcsak árura, fogyasztóra is szüksége van. A hirdetés az eladó (gyártó) és a vevő (fogyasztó) kölcsönös érdekeit szolgálja. A reklám által megindult körforgás közvetve kihat a gazdaság alakulására.

A hatékony reklám nem lehet agresszív, irritáló. (Ilyen elemek felhasználását az etikai aggályok mellett a törvény is tiltja.) Az is rendkívül fontos, hogy a reklámozók megfelelően válasszák ki a célcsoportot, fogyasztói réteget, akinek igénye lehet a reklámozott termékre. (Szem előtt tartva, hogy a célcsoport anyagi helyzete és a kulturális feltételei nem feltétlenül állnak egyenes arányban egymással.)

A hirdetés akkor igazán hatásos, ha a szövegből jól megismerhető a termék és jól ki van választva a vevőkör. Fontos a hirdetésekben a képi megjelenítés alkalmazása, mert segít odavonzani a tekintetet, ezáltal könnyebb felkelteni az érdeklődést. Mindig a kiválasztott célcsoport igényeinek megfelelően kell a hirdetést megszerkeszteni, hiszen az a reklám a legjobb, amely olyan terméket, szolgáltatást kínál, amelyre az érdeklődőnek szüksége van.

A reklámvilágról szóló tanácsokat és tippeket hosszú oldalakon át folytathatnánk még, hiszen a téma hatalmas, de a lényeget már ez a rövid áttekintő is bemutatja. Sok sikert kívánunk a felhasználáshoz!

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : A reklám szerepe a gazdaságban
Hozzászólások száma: 1 db

nagyb
1
2010-02-05 22:09:54
Jó lenne a lényeget is, de asszem nem kell ezt túlbonyolítani...

Az egyik Gordon Ramsay sorozatban is, amikor gatyába ráz egy-egy éttermet, mindig kimegy akciózni az utcára, a vasútállomásra, stb. Nem tervez reklámkampányt, csak egyszerűen odamegy ahol a potenciális vevők vannak és "elmondja" nekik, hogy van egy étterem, ami most megújult és menjenek el este kipróbálni.

Sokszor csak nézem és nem értem, hogy megnyílik egy új bolt, étterem, vagy bármi más és csak várják, hogy a vevők bemenjenek. Azok persze maguktól nem mennek be, nem olyanok.

 
2017 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.