A vállalkozásnak akkor is lehetnek működési költségei, adó ill. járulékfizetési kötelezettségei, ha nincs bevétele. Egyrészt, a főállású egyéni és társas vállalkozó után kötelező megfizetni a havi...
Ajánlott oldalak
2011-02-08 09:25
Kis Erika
A hatékony vállalkozás hét alapszabálya
Elindult a vállalkozása, minden fontos trendet, szabályt betartott, mindenki tudja a feladatát, de mégsem működik a szervezet. Mi lehet a probléma? Nem megfelelő a vezető? Vagy a munkavállalók nem tudnak megfelelően együttműködni?

A csapatmunka előmozdítása minden vállalkozás számára kiemelkedően fontos, hiszen a jó csapatmunka magasabb termelékenységet és magasabb egyéni teljesítményeket eredményez. Az alábbiakban összefoglaljuk a 7 legfontosabb tényezőt, ami a hatékony szervezeti működéshez nélkülözhetetlen.

 
  • Sok olyan vállalat akad, ahol eredményesek ugyan, de ezt magasabb dolgozói elkötelezettség mellett tovább is lehetne fokozni.  Az az idő, amelyet arra fordítunk, hogy minden csapattag figyelmét és energiáját egy irányba fordítsuk, nagymértékben lecsökkenti a későbbi válsághelyzeteket.
  • Ha egy vezető a csapathoz tartozás érzését akarja erősíteni, akkor rendszeresen információval kell ellátnia a dolgozókat, el kell érnie, hogy a csapattagok megtegyék a hozzájárulásaikat, és a kollegalitás légkörét kell erősítenie, hiszen minél inkább úgy érzi valaki, hogy a csapat tagja, annál nagyobb mértékben fog hozzájárulni a csapat tevékenységéhez.
  • A kommunikáció - ha barátságos, nyílt és pozitív - kiemelt fontosságú szerepet játszik egy igazán összetartó erő létrejöttében. Egy vállalat kommunikációjának erősítése érdekében a vezetők kezdeményezhetnek képességjavító tréningeket a meghallgatás, a reagálás vagy akár a nyelvhasználat területén.
  • Ahogy a cégek egyre összetettebbekké válnak, a siker azon is múlik, hogy a csapattagok mennyire ismerik fel azt, hogy  egymástól függnek. A vezetők elősegíthetik az együttműködést az által, hogy  nyilvánvalóvá teszik azt, hogy  az egyes csapattagoknak milyen hatásuk van a teljes csapat teljesítményére.
  • Minden munkacsoport életének természetes velejárója a kisebb-nagyobb konfliktusok jelentkezése. A konfliktus menedzsment megadja azokat a technikákat, amelyek alkalmazásával a kifejlődött konfliktusok kezelhetővé válnak és  konstruktív irányba terelődnek.
  • Kiemelkedő a változásmenedzsment szerepe is. Fontos, hogy a csoportoknak nem egyszerűen csak reagálniuk kell a változásokra, hanem nekik kell élen járniuk a változások előidézésében.
  • Egy összetartó csapat munkája csak akkor képes értéket létrehozni, ha figyelmet szentel annak, hogy folyamatosan fenntartson három fontos kapcsolódási pontot: a szervezet felé, a munkatársak felé, és más munkacsoportok felé. A vezetők úgy segíthetik elő ezeket a kapcsolatokat,hogy a kommunikációs vonalakat nyitva tartják.

 

Tetszett? Ossza meg a cikket!
Hozzászólások : A hatékony vállalkozás hét alapszabálya
Hozzászólások száma: 0 db

 
2019 Copyright © Sikeres.hu 3.1 - Epicenter Market Limited.